Громадські журналісти наступають

Гіперлокальні соціальні медіа в Україні продовжують розвиватись. Про це засвідчив 2-й форум видавців цих нових медіа, що проходив в Херсоні. Благодійний фонд "Об'єднання" провів за останні 2 роки 3 школи для півдня, сходу та всієї держави. В 37 населених пунктах з'явились нові локальні медіа, які висвітлюють життя громади, чи творчої команди. Деякі, як в маленькому селі на Чигиринщіні, куди з Донбаса переїхали нові мешканці, стали першим медіа.

А в Миколаєві портал sMYc підвищив конкуренцію в сегменті сайтів про культуру. Але вирізняється - гарною українською мовою. Дніпровське Інтернет-радіо "Солянка", та полтавський "Ліхтар" почали стрімко завойовувати прихильників в мережі. Черкаси отримали ресурс молодих мам, які живуть для дітей. А в невеликому райцентрі на підконтрольній Україні території Луганської області - Кремена тільки з'явився сайт після 3-її школи, а вже по-впливав і на відкритість місцевої РДА, і на якість районної газети. Ну а інтернет ресурс з Нового Роздолу, поставший після минулорічної школи гіперлокалмедіа веде виснажливий бій з львівськім сміттям, яке хочуть привести в це невеличке місто. В кожному випадку, де з'явилося медіа, небайдужі громадяни почали звертати увагу земляків на якісь важливі речі, а також талановитих людей. Комунікації заважають розвитку конфліктів. І навпаки,замовчування - сприятлива середа для розбрату.

Феномен громадянської журналістики, який ще має назву "софт-журналістика" обумовлен фактом недопрацювання класичної журналістики. Або, що в Україні більш суттєво, неможливості доїхати з обласного центру до деяких сіл, та міст. Розвиваючи маленькі медіа, які відкривають, або модерують з'являється можливість надати більше інформації громадянам. Навіть тим, хто не користується соціальними мережами. Навіщо? Щоб життя мешканців навіть степних, чи гірських, приморських сіл наповнювалось більшим комфортом, та смислом. З цієї позиції маленький проект, який плекають небайдужі громадяни з південних міст Херсону та Миколаєва, стає великим подразником для розвитку ринка інновацій та медіа.

В один з днів форуму команда працюючих гіперлокалмедіа відправилась до Олешковськіх песків, де в козацьку добу виховували характерників, степових ніндзя.

Фото: Надано автором

Всі вийшли з пустелі. Ще один тест - виконано.

Фото: Надано автором

В наступних планах - міжнародна співпраця, та робота з новими об'єднанними територіальними громадами, які зможуть стать відкритими та успішними. Бо на конкурентноздатність впливає багато факторів, но інформація - найбільше.

На сході кажуть, навіть ієрогліф є, що криза - шанс. Так нова громадянська справа, стає не тільки забаганкою, але й ще дієвим важелем змін.

Вячеслав Головченко Вячеслав Головченко , Председатель попечительского совета Колледжа прессы и ТВ
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter