ГоловнаБлогиБлог Тараса Семенюка

Піар по-вінницьки, або Три погляди на одну лікарню

Останні кілька тижнів з подивом, що переходить у захват, стежу за тим, як розгортається іміджева кампанія народного депутата Олександра Домбровського. Домбровський – губернатор Вінницької області вже багато років, з рекордною впізнаваністю у себе в регіоні, проте маловідомий на національному рівні. До певного часу.

Нещодавно депутат вирішив заявити про себе більш розгорнуто, поширивши інформацію про свою допомогу в будівництві нового хірургічного комплексу у Вінницькій обласній лікарні ім. Пирогова. Витрати на цей проект склали понад 150 млн гривень, з них 40 млн – тільки на етапі активного будівництва.

Ризикну припустити, що ця PR-активізація пов'язана або з прийдешніми достроковими парламентськими виборами, або з черговим перерозподілом посад всередині вінницької команди. Але з огляду на соціальну спрямованість обраної теми – швидше, все ж таки, перше.

Вихідні дані не передвіщували феєрії. Скоріше, мав вийти стандартний кейс у стилі регіональних піар-команд: позитивний соціально важливий проект – допомога героя – синхрон – профіт. Варіант не креативний, але, як мінімум, не зашкодить. Безумовно, поява нових медичних установ, незалежно від першопричини – це беззаперечний плюс.

Однак далі щось пішло не так. Знову ж таки ризикну припустити, що для підкорення столичного ринку амбітний депутат привернув зовнішнє піар-агентство, ймовірніше за все, не повідомивши свою базову прес-службу, для якої новина «Домбровський побудував вінничанам хірургічний центр за 40 млн гривень» виявилася суцільною несподіванкою.

Найвірогідніше, заковика була в сумі, що була винесена журналістами в заголовок –- 40 млн гривень – в яку оцінювалися витрати на будівництво нового корпусу. Представники народного депутата очевидно злякалися, що такий масштаб може збентежити як виборців, так і податкові органи, тому поспішили виступити зі спростуванням.

У спростуванні (яке, до речі, складено непогано) особливо зробили акцент на те, що народний депутат – один із найскромніших представників вінницького десанту в столиці, і що зміст його електронної декларації свідчить про, як мінімум, безглуздість припущень щодо сорокамільйонних інвестицій.

Але щось знову пішло не так.

Тимчасові колеги прес-служби Олександра Домбровського зі столичного PR-агентства, побачивши хвилю інформації із запевненнями про непричетність клієнта до будівництва лікарні, в свою чергу, почали спростовувати її. Таким чином вийшло спростування спростування, «спростування в квадраті», та в ЗМІ з'явилася третя хвиля повідомлень, в якій пояснювалось, що Олександр Домбровський все ж таки доклав багато зусиль до того, щоб проект будівництва хірургічного комплексу в лікарні ім. Пирогова у Вінниці реалізувався.

Градус божевілля підвищував той факт, що обидві сторони при цьому цілком щиро представлялися прес-службою народного депутата. Виглядало це так:

«Шановні Колеги,

Минулого тижня у відношенні Олександра Георгійовича Домбровського в ряді ЗМІ була розміщена інформація, яка не відповідає дійсності. Просимо вас ознайомитися з нашим офіційним спростуванням.

Прес-служба О. Домбровського»

Я не буду давати оцінок цій ситуації, її головному герою та виконавцям. Нехай самі розбираються між собою.

Проте дозволю собі кілька узагальнюючих порад за її підсумками, які, я сподіваюся, будуть корисні не тільки народним депутатам.

1. Якщо на вас паралельно працюють дві або більше команд – уникайте розсинхронізації процесу.

2. Обов'язково визначте особу, що здійснюватиме централізоване керівництво, за якою буде останнє слово.

3. Виступати зі спростуванням потрібно лише у виняткових випадках, коли мова йде про завідомо неправдиві фактах, що шкодять репутації та бізнесу. Уточнення по сумі інвестицій до таких не належить.

4. Спростування спростуванням не допустимо за жодних обставин.

5. Ніхто не може нашкодити вам більше, ніж ви самі.

Тарас Семенюк Тарас Семенюк , політолог
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter