ГоловнаБлогиБлог Марини Бурмаки

Чи можливо примусити чиновників їздити громадським транспортом?

Київські чиновники почнуть реагувати на скарги щодо неякісного обслуговування у міському транспорті тільки тоді, коли будуть разом з нами їздити маршрутками та тролейбусами.

Фото: Надано автором

Як уже повідомлялося, Громадська рада досягла прогресу у спонуканні міських чиновників працювати над покращенням якості послуг у маршрутному транспорті. Діалог щодо конкретних кроків у цьому напрямку продовжено у тристоронньому форматі ‒ до нього долучилися київські перевізники.

Порозуміння громадськості з бізнесом дає сподівання на зміни у транспортному обслуговуванні киян.

Був напрацьований досить прогресивний і конкретний тристоронній протокол, що визначав створення Плану невідкладних заходів щодо виправлення недоліків, доопрацювання типового договору між перевізниками й Департаментом транспортної інфраструктури КМДА. Заплановано зробити заходи щодо покращення умов у міському транспорті для людей з інвалідністю.

Склад конкурсного комітету, що визначає перевізників на тих чи інших маршрутах, повинні оновити, зробити його роботу відкритою для громадськості та журналістів. Крім того, було домовлено про проведення спеціальних інструктажів для водіїв з питань підвищення культури спілкування з пасажирами, надання першої допомоги потерпілим у ДТП тощо. Через опитування громадської думки буде визначитися найкращий і найбільш проблемний маршрути у Києві.

Не досягнуто згоди лише в одному ‒ чиновники в односторонньому порядку уперто викреслюють з тексту протоколу принципову вимогу Громадської ради при КМДА, щоб керівники Департаменту транспортної інфраструктури самі користуватися маршрутним транспортом Києва. Така практика цілком логічна і відповідає бажанню людей до змін. Тим більше, що її підтримали і самі перевізники. Адже завдання міської влади ‒ також створювати умови для підприємництва.

Давайте згадаємо сердешного екс-прем’єра Миколу Азарова, якого вводили в оману власні підлеглі. У магазинах, які він планово відвідував, влаштовували показові ціни на продукти. У сподіванні, що ця практика відійшла у минуле, ми й запропонували столичним чиновникам найкращий спосіб знати проблеми громадян. Як виявилося, пересісти з седанів представницького класу в салон маршрутки – для них усе ще велике випробування.

Громадська рада неодноразово демонструвала свою принциповість у захисті інтересів мешканців міста, і даний випадок не стане виключенням. 25-го квітня ми направили офіційне звернення до голови КМДА з проханням підтримати нашу ініціативу й окремим Розпорядженням зобовʼязати керівництво профільного департаменту користуватися громадським транспортом та інформувати киян, які конкретні кроки робить міська влада щодо виправлення недоліків. Це дозволить чиновникам побачити проблеми і перевізників, і пасажирів, а також спонукатиме посадовців міської адміністрації до чітких дій щодо покращення якості обслуговування у громадському транспорті.

На нашу думку, у цей складний для держави час влада повинна бути не над громадянами, а разом із нами, діючи в інтересах киян.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram