ГоловнаБлогиБлог Марини Бурмаки

Маршрутний транспорт Києва: робота над помилками розпочалася

Якість обслуговування у маршрутних таксі входить до топ-10 проблем, на які скаржаться кияни. Після піврічних спроб Громадської ради при КМДА налагодити діалог щодо цього питання, крига нарешті скресла.

Фото: Надано Мариною Бурмакою

Цього тижня відбулася довгоочікувана спільна нарада приватних перевізників Києва, департаменту транспортної інфраструктури міста та Громадської ради при КМДА. Щоб зрозуміти важливість події, достатньо згадати історію питання.

Не секрет, що якість обслуговування у маршрутному транспорті − це одна з найбільших проблем як для жителів і гостей столиці, так і для самих перевізників. Громадська рада ще у жовтні минулого року піднімала це питання і заслухала звіт чиновників, відповідальних за організацію транспортного обслуговування у столиці.

Робота колишнього директора профільного департаменту КМДА Є. Водовозова була визнана незадовільною.

Громадськість розробила програму з 10 розділів, покликану вирішити основні проблеми наземного маршрутного транспорту, і в першу чергу, на які найбільше скаржаться мешканці міста. Враховуючи складну економічну ситуацію, ми виходили з першочерговості усунення тих незручностей для киян, які не потребують додаткових фінансових вкладень: це культура спілкування водіїв з пасажирами, охайність їх зовнішнього вигляду, дотримання водіями правил дорожнього руху, чистота і естетичне оформлення салонів автобусів.

Також програма передбачала заходи контролю за безпекою рухомого складу, оптимізацію інтервалу руху «маршруток» та повернення до практики проведення конкурсів і підписання договорів із перевізниками на обслуговування маршрутів, чого не робилося з 2010 року.

Донедавна чиновники лише запевняли нас у своїй активній підтримці, неодмінно визнаючи доцільність пропозицій Громадської ради. Про необхідність роботи з громадськістю і публічного обговорення всіх рішень – зокрема, тарифних – ми не раз нагадували тодішньому керівництву Департаменту транспортної інфраструктури.

Однак, нова суспільна реальність підштовхнула до діалогу у тристоронньому форматі: перевізники – міська влада – громадськість. Днями ці сторони нарешті погодили план невідкладних дій. Програма «10 кроків до якісних послуг перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах м. Києва» буде врахована, як базис якісних перетворень.

Типовий договір із перевізниками буде доповнено. Зокрема, йдеться про єдині правила естетичного оформлення салону маршрутного авто та єдину форму надання інформації для пасажирів. Буде посилена персональна відповідальність перевізника за фаховість водіїв, достовірність довідок по стан їхнього здоров’я, наявність належних умов для відпочинку іногородніх водіїв, нормування годин праці, здійснення посадки/висадки пасажирів з дотриманням правил дорожнього руху, використання форменого одягу водіїв. Перевізників також планується зобов’язати проводити систематичні інструктажі щодо культури спілкування водіїв із пасажирами.

Також заплановано здійснити заходи, що зроблять транспорт більш зручним для людей з особливими потребами. Буде створена постійно діюча Транспортна рада при КМДА, до складу якої увійдуть експерти даної галузі. Департамент транспортної інфраструктури щомісяця звітуватиме про те, як він реагує на скарги пасажирів. Робота конкурсної комісії має стати прозорою, на її засідання будуть запрошувати представників громадськості, ЗМІ та перевізників.

Разом з тим, на думку Громадської ради, було б доцільним ввести за правило, щоб посадовці Департаменту транспортної інфраструктури КМДА здійснювали поїздки по місту виключно маршрутним транспортом. Це дозволить чиновникам добре розуміти проблеми і перевізників, і пасажирів. А такий досвід, безперечно, спонукатиме представників міської влади до конкретних і результативних дій.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook