ГоловнаБлоги

Реалізація інфраструктурного потенціалу України - ключ до зростання економіки

Завдяки своєму географічному розташуванню Україна має високий транспортний потенціал. Наша держава знаходиться в центрі Європи, на перетині важливих транспортних шляхів - із Заходу до Сходу та із Півночі до Півдня. Коли глянути на карту України, вона пронизана потужними міжнародними транзитними й експортно-імпортними вантажопотоками.

Фото: twitter.com/poroshenko

Транспортна інфраструктура охоплює як систему магістральних автошляхів, мережу головних аеропортів та авіаліній, так і морських та річкових портів і трубопроводів, залізничний транспорт. Зважаючи на те, що розвиток інфраструктури впливає на формування конкурентоспроможності нашої держави та вітчизняних промислових підприємств, це питання є досить актуальним.

Створення Україною міжнародних транспортних коридорів дозволить прискорити не тільки досягнення стратегічних цілей інтеграції в європейську спільноту, але й вирішення таких задач як залучення додаткових інвестицій в розвиток транспортної системи, прискорення темпу виходу із кризи вітчизняного виробника, покращення валютних надходжень за транзитні перевезення, росту обсягів продукції, що експортується. В кінцевому рахунку, це вплине на зростання темпів економічного росту країни та регіонів.

Від України це вимагає пошуку нових підходів до розвитку транспортної системи, нових технологій і безпечності перевезень вантажів і пасажирів, налагодження різних форм співробітництва у форматі, насамперед, Україна – ЄС. 

Зокрема, до пріоритетних напрямів співробітництва України та ЄС у цій галузі належать:

  • інтеграція транспортної інфраструктури України до загальноєвропейської транспортної системи;
  • підвищення рівня безпеки на транспорті та перехід на європейські стандарти в перевезеннях вантажів. Для розвитку цього напряму залучаються представники проекту Єврокомісії Twinning. Також проект зараз займається планом імплементації законодавства ЄС.
  • оновлення рухомого складу транспорту;
  • підписання Угоди про Спільний авіаційний простор з ЄС.

Це дозволить ще більше наростити обсяги зовнішньої торгівлі товарами з країнами ЄС.

Україна також може стати частиною транспортного коридору, що споруджується Китаєм від своїх західних кордонів до Європи територією країн Центральної Азії, Каспійського регіону, Кавказу, акваторії Чорного моря та причорноморських держав. Китайські банки можуть інвестувати кошти в Україну в рамках проекту "Нового шовкового шляху".

Економічні і політичні взаємини між Україною і Китаєм зараз знаходяться на досить низькому рівні, але у нас є всі шанси виправити ситуацію. Участь України у програмі китайсько-європейського співробітництва "16+1" та проекті "Новий Шовковий шлях" дозволить поліпшити економічні відносини з Китаєм і залучить китайських інвесторів. В рамках проекту "Новий шовковий шлях", який зараз активно реалізується КНР спільно з європейськими країнами, вже побудовано тисячі мостів, доріг, залізничних шляхів і портів у Середній Азії і на Близькому Сході та виділено 40 мільярдів доларів США інвестицій. Україна може стати частиною цього великого проекту.

Для нас співпраця з міжнародними партнерами - шанс модернізувати застарілу, в багатьох випадках ще радянську, інфраструктуру. Це правда, що для реалізації серйозних інфраструктурних проектів в Україну потрібно заводити потужні міжнародні компанії, задавати високий стандарт дорожнього будівництва, адже інфраструктура – питання не лише комфорту, але й бренду країни, її національної безпеки. Транспортний сектор є привабливим для інвестицій. Зокрема, інвестори зацікавлені у збільшенні інвестицій в інфраструктурні проекти в українських морських портах, аеропортах та залізничній сфері, в оновлення рухомого складу українських залізниць. Але однією з причин, що стримують цей процес, є недосконале законодавство, яке регулює галузь, та нечіткі «правила гри». Вирішимо ці питання - зможемо насолоджуватися всіма перевагами не лише спільного європейського простору, але й новою якістю транспортних послуг.

Олексій Павленко Олексій Павленко , Міністр аграрної політики та продовольства України (2014-2016)
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter