ГоловнаБлогиБлог Олени Галушки

Рушникосушарка як феномен загадковості українського ЖКГ

Навряд чи хтось не знає, що таке рушникосушарка. Багато хто справедливо вважає цю трубу батареєю, адже коли вона справно працює, то у ванній кімнаті тепліше. Втім, згідно із нормами законодавства, сушильник батареєю не вважається.

Фото: timer.od.ua

За централізоване опалення нараховують або за показниками лічильника, або за нормами (в Києві це 9,2 грн. за 1 кв.м опалюваної площі - загальної площі квартири без урахування площі лоджій, балконів та терас). Фактично, ми платимо і за обігрів ванної кімнати, туалету, коридору – елементів квартири, де батарей немає. Витрати на рушникосушарку включено в тариф за гарячу воду: при його наявності 1 кубометр коштує 25,06 грн., а за відсутності 23,43 грн. – різниця 1,63 грн. Таким чином ті, хто не має лічильника, але має сушарку, по суті, за тепло у ванній кімнаті платить двічі – в складі тарифу за опалення, і за рушникосушарку, яка ванну фактично гріє, хоч батареєю не вважається.

Офіційне роз’яснення ПАТ «Київенерго» щодо природи сушарок для рушників відсутнє. Директор «Рівнетеплоенерго» Степан Коропецький вважає його приладом обігріву, а суд - «циркуляційною вставкою централізованого водопостачання, яка служить для повернення гарячої води до первісного джерела нагріву, а не опалювальним приладом».

Багато киян жаліється, що сушарка не завжди працює (навіть при наявності гарячої води), проте відповідний тариф зберігається. ПАТ «Київенерго» інформує, що у випадку її несправності внаслідок непрацюючого насосного обладнання або пошкоджень зворотних трубопроводів систем гарячого водопостачання, споживач має право на перерахунок оплати за тарифом «за відсутності рушникосушарки» на період непрацездатності системи циркуляції гарячої води.

Інші причини ПАТ «Київенерго» не вважає підставами для перерахунку тарифу, тому я звернулась до НКРЕКП із проханням надати роз’яснення, як споживачі можуть самі відмовлятись від рушникосушарки.

Для фіксування факту її несправності зверніться до будь-якого центру обслуговування клієнтів ПАТ «Київенерго» та напишіть заяву на перерахунок оплати за іншим тарифом. Його буде здійснено після перевірки в наступній квитанції за гарячу воду, яку Ви отримаєте.

Є ще багато нюансів, в яких розбираємось із активістами ГО «Свідомі». Так, до прикладу, досі залишається без офіційного роз’яснення застосування тарифів на гарячу воду у випадку наявності у господаря двох стояків водопостачання: один із рушникосушаркою, інший – без.

Особливістю сфери ЖКГ є те, що тариф на компослугу складається із багатьох копійчаних складових, які потім часом не дуже то й виконуються. А принципово відстоювати кожну копійку в багатьох киян часто просто не вистачає ні сили, ні часу. При цьому, в масштабах Києва в кінцевому результаті назбируються мільйони – мільйони гривень оплати за так ніколи і не надані послуги. Тому закликаю не вибачати виконавцям їхні недоопрацювання, а вимагати і відстоювати якісно надані комунальні послуги!

Олена Галушка Олена Галушка , Депутат Київради, заступник голови постійної комісії з питань ЖКГ та ПЕК, Член Правління ГО "Свідомі"
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter