Національна опера України – 150

8 листопада Національна опера України урочисто відзначатиме свій 150-літній ювілей. Саме у цей день, півтора століття тому, виконанням опери Олексія Верстовського «Аскольдова могила» урочисто відкрився київський оперний театр.

Фото: kiev.glo.ua

Підготовка до відзначення цієї події розпочалася ще кілька сезонів тому, і включає в себе багато складових, але, звичайно ж, найголовнішою є та мистецька продукція, котру театр пропонує своїм глядачам.

Щойно завершився 149-ий театральний сезон головного оперного театру країни. Разом з усім творчим колективом театру ми намагалися зробити його цікавим та яскравим. Протягом сезону відбулася низка оперних та балетних прем'єр, про які варто згадати:

- «Служниця-пані» Дж.Перголезі;

- «Джанні Скіккі» Дж.Пуччіні;

- «Реквієм» В.-А.Моцарта;

- «Трикутний капелюх» та «Ночі в садах іспанії» М.де Фалья;

- «Моцарт і Сальєрі» М.Римського-Корсакова;

- «Тоска» Дж.Пуччіні;

- «За двома зайцями» Ю.Шевченка.

Справжніми подіями стали дебюти наших блискучих солістів Лілії Грєвцової (Чіо-чіо-сан у “Мадам Баттерфляй” Дж.Пуччіні) та Валентина Дитюка (Герцог у “Ріголетто” Дж.Верді).

Оперну трупу протягом сезону поповнили перспективні молоді солісти сопрано Ксенія Бахрітдінова (сопрано) та баси Тарас Бережанський і Володимир Тишков.

Крім цього, для шанувальників сучасного музичного мистецтва, спільно з мистецькою агенцією «УХО» було представлено глядачу опери «Лімб» С.Джервазоні та «Хліб, сіль, пісок» К.Е.Челла (світова прем’єра твору). Таким чином, лише прем’єрами сезону було охоплено композиторські школи від Джованні Перголезі до найсучаснішої, тільки-но завершеної опери. Загалом же, нашим поціновувачам було запропоновано майже 30 лише оперних найменувань. Для порівняння - Міланський театр «Ла Скала» у цьому сезоні запропонував 11 оперних назв (у цьому легко переконатись на офіційному сайті театру).

Крім творчих планів, наступний ювілейний сезон буде позначений для колективу ще однією винятково важливою подією – конкурсом на посаду генерального директора-художнього керівника театру. Цілком зрозуміло, що цей процес, традиційно, буде пов’язаний з дешевим популізмом, полюванням “на відьом”, брудом та тенденційним пошуком “компромату” з боку добре відомих у культурному середовищі ділків і нечистих на руку журналістів, котрі їх обслуговують. Такі реалії... Що ж робитиме колектив театру? Працюватимемо над тим, щоб сезон був цікавим, а афіша - насиченою справді непересічними мистецькими подіями.

Отже, після відкриття сезону, що відбудеться 3-го вересня оперою “Запорожець за Дунаєм”, розпочнеться Фестиваль, присвячений ювілею театру:

5 вересня – великий гала-концерт хору театру, у якому прозвучать найвідоміші хорові фрагменти з опер світової класики та рідко виконувані сцени з опер українських композиторів. Концерт готується під керівництвом головного хормейстера театру Богдана Пліша.

6 вересня - опера “Кармен” за участю уславлених українських співаків Дмитра Попова (Хозе) та Віталія Білого (Ескамільо), чиї голоси щосезону лунають зі сцен “Ла Скала”, “Метрополітан-опера” та інших найпрестижніших оперних театрів світу. Партію головної героїні виконає провідна солістка нашого театру Анжеліна Швачка.

7 вересня – балет “Лісова пісня” за участю нашого славетного співвітчизника Івана Путрова (Лукаш). Головну героїню – Мавку – виконає Катерина Кухар, а Килину – Олена Філіп’єва.

8 вересня – опера “Флорія Тоска” за участю всесвітньо визнаної примадонни Людмили Монастирської та провідних солістів театру Андрія Романенка (Каварадоссі) і Олександра Мельничука (Скарпья).

9 вересня – масштабний гала-концерт балетної трупи театру, який готує Аніко Рехвіашвілі

10 вересня – виконання Другої симфонії Густава Малера за участю солістів – Ксенії Бахрітдінової та Зоряни Кушплер (Віденська опера), хору та симфонічного оркестру театру. Цей проект головного диригента театру Миколи Дядюри для завершення фестивалю обрано не випадково – ця симфонія є Молитвою за мир, на який так чекає вся наша країна.

16 вересня партію Єлизавети в опері Дж.Верді “Дон Карлос” вперше виконає Людмила Монастирська, вересневі “Набукко” та “Борис Годунов” будуть присвячені 25-річчю творчої діяльності нашого прекрасного соліста Сергія Магери. Виконання “Бориса Годунова” пройде під орудою головного диригента Варшавської опери – нашого земляка Андрія Юркевича.

26 вересня гала-концертом театр відзначить 85-річчя від дня народження Анатолія Борисовича Солов’яненка.

Таким буде лише перший місяць сезону.

Кульмінацією святкування ювілею театру стане Урочистий гала-концерт, що відбудеться 8 листопада. Спеціально до цієї події, я разом з колегами - керівниками творчих підрозділів театру – готую сцену “Січ” з опери Миколи Лисенка “Тарас Бульба”, котра, разом з увертюрою до цієї опери, складе перший відділ концерту, у другому глядач побачить найвідоміші фрагменти світової оперної та балетної класики.

У новому сезоні буде поновлено оперу Шарля Гуно “Фауст” у постановці італійського режисера Маріо Корраді. Головні партії вже підготували Валентин Дитюк і Дмитро Кузьмін (Фауст) та Тарас Штонда і Сергій Ковнір (Мефістофель).

Для поціновувачів сучасної музики ми продовжимо співпрацю з мистецькою агенцією “УХО”. Сподіваюсь, що український композитор Максим Коломієць завершить свою роботу над створенням нового твору, присвяченого Києву, і його буде показано на театральній сцені.

Винятково талановита молодь у оперній трупі театру надихнула нас на ще один амбітний проект – нову постановку опери Дж.Пуччіні “Богема”. Для реалізації цього задуму я запропонував нашим багаторічним партнерам – Посольству Італійської Республіки в Україні та нашому давньому другу професору Франко Баллоні – запросити одного з відомих італійських режисерів. Нині ми ведемо перемовини з кількома митцями і, сподіваюсь, на початку сезону зможемо озвучити ім’я. Я ніколи не мав амбіцій ставити всі прем’єри театру особисто, а, навпаки, упевнений, що роботa трупи з різними режисерами є винятково цікавою як для глядача так і для самого колективу театру. Тож, упевнений проект буде високоякісним та яскравим.

Гостями театру протягом сезону будуть Олена Бєлкіна та Олександр Цимбалюк, у партії Дона Раміро (“Попелюшка” Дж. Россіні) дебютуватиме молодий улюбленець київської публіки Валентин Дитюк. Під завершення сезону сподіваюсь встигнути реалізувати ще один проект – конерт французької оперної музики.

Знаю, що не менш цікаві плани готує і керівник балетної трупи театру Аніко Рехвіашвілі.

До зустрічі у новому сезоні!

Анатолій Солов’яненко Анатолій Солов’яненко , Головний режисер Національної опери України
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter