Таганрозький авіаційний науково-технічний комплекс ім. Берієва провів випробування нового літака для ВМФ Росії з українськими двигунами, які Україна заборонила постачати в Росію ще в 2018 році.
Про це пише "Новая газета".
Відзначають, що тестові випробування чергового серійного пошуково-рятувального літака-амфібії Бе-200ЧС пройшли 14 лютого.
"Планують, що після проходження програми пред'явницьких і приймально-здавальних випробувань Бе-200ЧС буде переданий замовнику для експлуатації в складі морської авіації ВМФ Росії", - повідомили в Об'єднаній авіабудівній корпорації РФ.
Бе-200 (літаючий човен) - російський літак-амфібія, розроблений ще на початку 1990-х років. Перший тестовий політ літака відбувся в 1998 році. З 2003 року Бе-200 використовується для гасіння лісових пожеж. Він здатний набирати до 12 тонн води.
За даними видання, в 2018 році ТАНТК ім. Берієва підписав контракт з американською компанією Seaplane Global Air Services на постачання 10 літаків для роботи в США. Американці погодилися купити чотири машини і підписали опціон ще на шість. При цьому сторони домовилися, що на перших двох машинах стоятимуть українські двигуни запорізького авіабудівельного підприємства "Мотор Січ", а інші оснастять французько-російськими агрегатами SaM146.
Випуск двоконтурних турбореактивних двигунів Д436ТП налагоджений у Запоріжжі, і до 2018 року Україна регулярно постачала свою продукцію таганрозьким авіабудівельникам. За даними Українського промислового порталу, ціна кожної силової установки - $2,496 млн.
Видання зазначає, що після того як Київ розірвав військово-технічну співпрацю з Москвою, Україна виконала контракти, укладені до 2015 року, і відмовилася підписувати нові угоди, в тому числі на продукцію подвійного призначення. У зв'язку з цим Об'єднана двигунобудівна корпорація РФ заявила, що до 2024 року має намір виготовити для таганрозької амфібії винятково російський двигун.
Нагадаємо, в березні 2014 року держконцерн "Укроборонпром" припинив поставки зброї і військової техніки в Російську Федерацію.