ГоловнаСвіт

У Росії введуть ідентифікацію користувачів онлайн-ігор

Експерти вважають, що вимозі російської влади підкоряться лише "великі виробники ігор з топ-10".

У Росії введуть ідентифікацію користувачів онлайн-ігор
Фото: Макс Левин

Рада безпеки Росії доручила Мінкомзв'язку і ФСБ до 1 червня 2018 року розробити заходи щодо ідентифікації користувачів онлайн-ігор і соціальних мереж за номерами мобільних телефонів.

Про це повідомляє РБК із посиланням на протокол засідання Радбезу, який відбувся 26 жовтня.

З 1 січня набуває чинності вимога для месенджерів ідентифікувати користувачів за номером сотового і передавати ці відомості за запитом правоохоронних органів. Їхні власники зобов'язані будуть укладати з стільниковими операторами угоди, щоб ідентифікувати користувачів через базу даних оператора. Згідно з дорученням Ради безпеки РФ, вимога про ідентифікацію пошириться на онлайн-ігри та соціальні мережі.

Як саме відбуватиметься ідентифікація, поки що невідомо, зазначає головний аналітик Російської асоціації електронних комунікацій Карен Казарян. Він нагадує, що за "законом Ярової", що набув чинності 1 липня, ресурси, які потрапили до реєстру "організаторів розповсюджувачів інформації" (ГРІ), будуть зобов'язані зберігати вміст листування користувачів упродовж шести місяців, а інформацію про факти комунікації - цілий рік. За словами Казаряна, вимоги про додаткову перевірку користувачів неактуальні і надлишкові. "Соцмережі в принципі і зараз запитують у користувачів номер мобільного телефону для підтвердження аккаунта. Судячи з усього, міф про терористів, які спілкуються в масових багатокористувацьких онлайн-іграх, усе ще актуальний", - відзначає аналітик.

У реєстрі ГРІ зараз є декілька месенджерів, включаючи WeChat і Telegram, а також соціальні мережі "ВКонтакте" і "Одноклассники". Згідно з даними Mediascope на жовтень 2017 року, місячна аудиторія "ВКонтакте" - 41,3 млн осіб, "Одноклассников" - 27,5 млн, а Facebook - 19,1 млн, пише РБК. Згідно з інформацією ігрового проекту StreamPub, на кінець 2016 року в Росії було 47 млн користувачів інтернет-ігор.

На думку засновника і розробника ігор Nival Сергія Орловського, більшість іноземних компаній вимогу про ідентифікацію користувачів проігнорують. "Яким чином вони збираються змусити всіх розробників у світі виконувати вимоги російського законодавства, коли частка російського ринку від світового становить близько 2%?" - задається питанням він. Орловський вважає, що вимозі російської влади підкоряться лише "великі виробники ігор з топ-10".

Нагадаємо, раніше в листопаді в Держдумі РФ запропонували зробити SIM-карту повноцінним ідентифікатором особистості.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram