ГоловнаСвіт

Голова Total загинув через пияцтво і недбальство співробітників "Внуково", - МАК

За результатами розслідування МАК розроблено рекомендації підвищити безпеку польотів.

Голова Total загинув через пияцтво і недбальство співробітників "Внуково", - МАК
Кристоф де Маржери
Фото: azh.kz

Міждержавний авіаційний комітет (МАК) опублікував доповідь про причини катастрофи літака Falcon у московському аеропорту "Внуково", на борту якого також перебував голова компанії Total Крістоф де Маржері.

Про це повідомляють у звіті МАК.

"Найімовірніше, катастрофа стала наслідком поєднання таких чинників: відсутність у документах, що визначають обов'язки співробітників аеродромної служби (керівника робіт на льотному полі і водіїв спецмашин), порядку дій у разі втрати контролю над спецмашиною і/або орієнтування на льотному полі; недостатня ефективність заходів зі зниження ризиків у частині несанкціонованих виїздів на ЗПС з урахуванням особливостей аеродрому; відсутність належного контролю з боку керівника зміни аеродромної служби, в організмі якого виявили алкоголь, за проведенням робіт на льотному полі; відсутність доповіді спецслужбі і запиту водія снігоочисника в разі втрати візуального контакту зі снігоочисником; порушення керівником зміни аеродромної служби порядку роботи спецмашин: їх виїзд на закриту для зльотів і посадок смугу без запиту і дозволу диспетчера рулювання", - йдеться у звіті.

Крім того, одним з факторів було порушення медперсоналом ВАТ "Аеропорт Внуково" встановлених вимог під час проведення медичного контролю водіїв спецмашин - формальне (оцінка тільки зовнішнього вигляду) проведення обов'язкового медичного контролю водіїв після закінчення зміни, що істотно підвищило ризик вживання водіями алкоголю в робочий час. Ефективність вжитих в аеропорту "Внуково" заходів і системи контролю, спрямованих на зниження рівня ризику, пов'язаного з виконанням водіями спецавтомобілів своїх обов'язків у стані сп'яніння, недостатня.

До трагедії також призвели відсутність у водіїв снігоочисників, які виконують роботи на льотній смузі, можливості безперервного прослуховування радіообміну на частоті диспетчера старту, втрата водієм снігоочисника, в організмі якого виявлений алкоголь, орієнтування під час виконання робіт на льотному полі і неефективна організація роботи з підсистемою огляду і контролю льотного поля, яка призвела до управління повітряним рухом фахівцями, недостатньо підготовленими до роботи з цією системою.

Іншими факторами стали відсутність у документах, що визначають технологію роботи, рекомендацій для налаштування підсистеми огляду і контролю льотного поля, в тому числі управління попереджувальними лініями і сигналами тривоги (як наслідок, на робочих місцях диспетчерів усі сигнали тривоги були вимкнені), внаслідок чого радіолокаційна інформація та світлові сигнали тривоги стали недоступними для фахівця; невиконання диспетчером технології роботи - бездіяльність у запобіганні несанкціонованому виїзду на закриту для зльотів і посадок смугу спецмашин; невиявлення диспетчером-інструктором і диспетчером-стажистом дворазового несанкціонованого виїзду снігоочисника на робочу смугу, у тому числі після видачі екіпажу дозволу на зліт тощо.

Зі звіту також випливає, що відсутність рішення про припинення зльоту було спричинене, ймовірно, неоптимальним психо-емоційним станом екіпажу (тривалий час очікування вильоту в незнайомому аеропорту і бажання якомога швидше вилетіти додому), що могло ускладнити екіпажу оцінку реального рівня небезпеки при виявленні снігоочисника після початку розбігу; конструктивна особливість літака Falcon 50EX у частині управління носовим колесом, що в разі виконання зльоту другим пілотом спонукає передати активне управління на напруженому етапі розбігу.

За результатами розслідування розроблені рекомендації щодо підвищення безпеки польотів.

Нагадаємо, в ніч на 21 жовтня 2014 року літак Falcon, на борту якого перебував президент Total Крістоф де Марджері, зіткнувся зі снігоприбиральною машиною в аеропорту Внуково. Де Марджері і три члени екіпажу загинули.

Звинувачення в рамках кримінальної справи висунено водієві снігоприбиральної машини Володимиру Мартиненку, його начальнику, старшому змінному інженеру Володимиру Леденьову, а також керівнику польотів Роману Дунаєву і диспетчерам Олександру Круглову і Надії Архиповій.

У червні справу про загибель голови Total у 2014 році було передано в суд.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram