ГоловнаСвіт

Учені передбачили, що запаси гелію на Землі вичерпаються протягом 15-20 років

Питання про гострий дефіцит гелію втратить актуальність, якщо вченим вдасться розвідати нові родовища.

Учені передбачили, що запаси гелію на Землі вичерпаються протягом 15-20 років
Земля
Фото: скриншот видео

Запаси гелію на Землі можуть вичерпатися протягом 15-20 років.

З таким застереженням виступив геохімік з Оксфордського університету Кріс Баллентайн, повідомляє ABC News.

Цей рідкісний газ міг би закінчитися ще швидше, якби не відкриття, зроблене вченими у співпраці з норвезькою компанією Helium One. Нещодавно геохімік виявили великі запаси гелію під Великою рифтовою долиною в Танзанії, в східній частині Африки. За оцінками фахівців, запаси підземного родовища становлять 1,54 млрд кубічних метрів, що може забезпечити безперебійне глобальне споживання гелію протягом семи років.

Згідно з поширеною думкою, гелієм надувають кульки, однак його застосування цим не вичерпується. За словами Баллентайна, рідкий гелій використовують для охолодження надпровідних магнітів у Великому адронному колайдері, його застосовують у медицині як охолоджувальну речовину, НАСА використовує гелій у ракетному паливі, а також для очищення ракетних двигунів, застосовують його також у харчовій промисловості і металургії.

"Гелій, як і водень, це дійсно легкий газ. Після використання він відразу випаровується в атмосферу і далі в космос, тому ми ніколи не зможемо використовувати його повторно, - сказав учений. І якщо ви хочете, щоб у суспільстві, як і раніше, розвивалися технології, аналогічні МРТ-сканерам, ми повинні зберегти ці запаси".

Тоді як гелій переважає у Всесвіті, на Землі його важко знайти через його інертність - на зорі формування планети газ просто розсіювався, а ті запаси, які ще є, сформовані природною радіоактивністю гірських порід. Однак у міру виснаження запасів урану і торію закінчаться резерви і гелію, уточнив вчений. За його словами, виявлене родовище в Східній Африці - це перший випадок цілеспрямованого пошуку гелію, який завершився успіхом.

Як пише Live Science,запаси в Танзанії можуть виявитися набагато більшими, оскільки фахівці знайшли газ тільки в одній частині рифтової долини. Геохімікам належить визначити нові місця для буріння. Згідно з їхньою теорією, газ вивільнився з древніх глибоких порід, розігрітих вулканічною активністю, і потрапив у скупчення більш дрібних родовищ газу. Якщо теорія підтвердиться і вченим вдасться розвідати нові запаси родовища, тоді, можливо, питання про гострий дефіцит гелію не буде таким актуальним.

Як повідомляли раніше, Близькому Сходу передбачають гострий дефіцит води.