ГоловнаСвіт

У Шотландії запустили кампанію з відокремлення від Великобританії

Влада країни покладається на нафтові багатства Північного моря і експорт віскі.

У Шотландії запустили кампанію з відокремлення від Великобританії
Алекс Сэлмонд

У Шотландії 25 травня офіційно стартувала кампанія "Так!", що покликана переконати шотландців проголосувати на референдумі за відокремлення від Великобританії.

Про початок кампанії оголосив перший міністр Шотландії Алекс Селмонд, повідомляє Agence France-Presse.

Виступаючи з цього приводу в Единбурзі, він заявив: "Рішення про розвиток і майбутнє Шотландії повинні приймати її жителі".

Як пише The Guardian, свого начальника підтримала заступник Селмонд Нікола Стерджен: за її словами, незалежність (перш за все економічна) дозволить Шотландії стати сильною і конкурентоспроможною країною.

Вона також зазначила, що йдеться не про "розрив" із Великобританією, а про "відокремлення" від неї. "У нас як і раніше буде багато спільного, проте незалежність дозволить самим шотландцям приймати рішення в галузі політики та економіки", - пояснила Стерджен загальний зміст ініціативи.

При цьому вона заявила, що незалежна Шотландія продовжить використовувати британський фунт як свою валюту, а нафтові багатства Північного моря й експорт віскі дозволять динамічно розвиватися місцевій економіці.

Як повідомляли раніше, шотландські націоналісти, які отримали більшість у парламенті і сформували уряд, планують винести на референдум питання про незалежність цього регіону. Однак через розбіжності з Лондоном щодо дати плебісциту та формулювання питання голосування все ще не призначено. Очікують, що шотландці зможуть визначити долю своєї батьківщини або 2013-го, або 2014 року.

Шотландія стала частиною Великобританії 1707 року. Багато місцевих жителів залишилися незадоволені цією подією і століттями продовжували наполягати на відновленні незалежності. Неофіційний гімн Шотландії Flower of Scotland, наприклад, повністю присвячено темі відновлення незалежності країни.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram