Всі публікаціїСвіт

ОАК заступилася за пілота Superjet-100

Влади Росії та Індонезії ведуть спільне розслідування катастрофи.

ОАК заступилася за пілота Superjet-100
Кризисный штаб в Джакарте
Фото: Lenta.ru

Голова Об'єднаної авіабудівельної корпорації (ОАК) Михайло Погосян заявив, що говорити про вину екіпажу в падінні Sukhoi Superjet-100 в Індонезії до розшифровки "чорних скриньок" некоректно. Про це повідомляє РІА "Новини".

Літаком, який упав, керував Олександр Яблонцев. За словами М. Погосяна, він був найкращим льотчиком-випробувачем ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (ГСС). "Він пройшов весь шлях від створення літака до його сертифікації", - зазначив керівник ОАК.

Олександр Яблонцев за свою кар'єру освоїв більш ніж 80 типів повітряних суден і мав наліт понад дев'ять тисяч годин. До переходу в цивільну авіацію він працював військовим льотчиком. Із 2000-го Яблонцев був старшим льотчиком-випробувачем ГСС. 2008 року саме він підняв у повітря перший Sukhoi Superjet-100.

Михайло Погосян також заявив про відсутність технічних несправностей на такому літаку. "Технічний стан літака SSJ-100 перед вильотом не викликав жодних нарікань, - зазначив він. - Це підтверджується тим, що свій перший політ в Індонезії він виконав бездоганно".

Раніше газета "Известия" написала, що причиною катастрофи SSJ-100 став людський фактор. Видання посилалося на "неофіційний експеримент", проведений у Центрі підготовки авіаперсоналу в підмосковному Жуковському. Експерти змоделювали останній демонстраційний політ SSJ-100 в Індонезії і "зійшлися на думці, що авіакатастрофа могла статися через помилку пілотів".

Співрозмовники газети "Комерсант" також припустили, що до падіння SSJ-100 призвела помилка екіпажу. Колеги загиблих пілотів звернули увагу на те, що екіпаж запросив у диспетчера зниження в умовах гірської місцевості. Унаслідок такого "нелогічного" рішення літак врізався в стрімкий схил гори Салак.

Нарешті, про людський фактор як причину катастрофи Superjet-100 увечері 10 травня заявив і виконувач обов'язків віце-прем'єра Дмитро Рогозін, який курує російський ОПК. "Думка експертів передусім говорить про те, що техніка працювала бездоганно", - сказав він. При цьому Рогозін назвав спроби висувати версії катастрофи на поточному етапі розслідування "чистою спекуляцією".

Російський літак Sukhoi Superjet-100 зник з екранів радарів 9 травня під час демонстраційного польоту. На борту судна перебувало 45 осіб, у тому числі вісім росіян. Уламки повітряного судна виявили 10 травня, а в п'ятницю рятувальники знайшли на схилах гори Салак 12 тіл загиблих. За даними блогера Сергія Долі, через настання темряви пошуки припинили до суботи. "Чорні ящики" на місці падіння літака поки не знайшли.

Влада Росії та Індонезії ведуть спільне розслідування катастрофи SSJ-100. За останніми даними, Джакарта визнала останній політ російського лайнера такою, що повністю відповідала всім міжнародним правилам. Тим часом слідчий комітет РФ заявив про намір допитати представників "Цивільних літаків Сухого", які брали участь у створенні повітряного судна, який розбився.

11 травня командувач збройними силами Індонезії Агус Сухартоно виключив із можливих версій катастрофи захоплення літака терористами. За даними "Інтерфаксу", Сухартоно припустив, що катастрофа "сталася через погодні умови або через незнання місцевості пілотом".