ГоловнаСуспільствоНаука і релігія

Астрономи відкрили планету-гіганта, яка "не має існувати"

Знайдена планета розташована за 30 світлових років від Землі.

Астрономи відкрили планету-гіганта, яка "не має існувати"
Фото: University of Bern

Астрономи виявили незвичайну планету-гіганта, яка, якщо вірити сучасним теоріям формування планет, не має існувати, передає ВВС.

Знайдена планета розташована за 30 світлових років від Землі і схожа з Юпітером, але при цьому вона обертається навколо крихітного "червоного карлика" - зірки найпоширенішого типу в нашій Галактиці.

Розмір цієї планети щодо своєї зірки дуже великий - раніше передбачалося, що навколо "червоних карликів" можуть обертатися тільки невеликі планети.

Якщо маса Сонця в 1050 разів більша за масу Юпітера, то ця планета, названа GJ 3512b, поступається в розмірах своїй зірці, карлику GJ 3512, усього в 270 разів.

Відкриття зроблене командою астрономів з різних країн, чиє дослідження опублікував журнал Science.

"Раніше була поширена думка, що таких планет просто не існує, - прокоментував новину астроном Пітер Вітлі з британського університету Уоріка, - Але ми не могли бути в цьому впевнені, оскільки за крихітними зірками дуже складно спостерігати, вони дуже бляклі. При цьому" карлики "набагато частіше зустрічаються, ніж великі зірки, подібні до Сонця".

У своїх спостереженнях за "червоним карликом" GJ 3512 науковці використовували телескопи з Іспанії та США.

Нагадаємо, 2017 року знайшли сім планет, схожих на Землю, в одній системі. Три з них є в потенційно населеній зоні.