ГоловнаСуспільствоЖиття

Дніпровські онлайн-ресурси входять у трійку лідерів із дотримання стандартів прозорості

Найменш прозорі онлайн-ЗМІ - в Запоріжжі та Маріуполі.

Дніпровські онлайн-ресурси входять у трійку лідерів з дотримання стандартів прозорості. Утім загальний рівень прозорості регіональних онлайн-медіа доволі низький. Згідно з результатами дослідження, середній показник прозорості українських регіональних онлайн-видань за всіма критеріями складає лише 40%.

Такими є результати моніторингу ГО “Інститут масової інформації”, який було проведено в 10 регіонах України у вересні цього року.

Прозорість оцінювалася за такими критеріями: наявність на інформаційних сайтах контактної інформації, імен головних редакторів, та інформації про власників веб-ресурсів.

За даними дослідження ІМІ, найбільш закритою для аудиторії виявилася інформація про власників онлайн-видань. Лише 22% усіх регіональних онлайн-медіа, що були досліджені, містили дані про власників. На другому місці за закритістю - інформація про головного редактора ЗМІ, яку було зафіксовано лише у 36% видань.

Загалом, найбільш відкритою виявилася інформація про контактні дані: 64% регіональних онлайн-медіа подали або повні дані (юридичну/фізичну адресу редакції, контактні телефони, електронні скриньки тощо), або часткову (електронні скриньки та/або телефони редакції). Найчастіше, на сайтах була відсутня фактична адреса редакції, а у вихідних даних були вказані номери телефонів рекламної служби, без додавання контактів редакційних відділів.

Найбільший відсоток прозорості онлайн-медіа зафіксовано в Полтаві (58%), найменш прозорі онлайн-ЗМІ - в Запоріжжі та Маріуполі (по 27%).

Найбільш прозорим онлайн-медіа Дніпра за результатами моніторингу став сайт інформ-агенції “Мост Днепр”, а останню сходинку за прозорістю між собою поділили сайти “Днепр Инфо” та 056.ua.

“Прозорість Інтернет-видань, хоча вона й не передбачена законодавчо (через відсутність в Україні законодавчого регулювання для таких видань узагалі), є важливою з огляду на потребу їхньої аудиторії розуміти, хто володіє й керує виданням, а відповідно, і визначає його редакційну політику. Така прозорість

збільшує довіру до інтернет-видань з боку аудиторії, особливо середнього класу. Наявність контактних **дає змогу поскаржитися на інформацію, яка є помилковою або неповною, гарантує право на відповідь особі, яка вважає свої права порушеними певною публікацією”, - коментує Роман Головенко, медіа-юрист ІМІ.

Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” в рамках проекту “Розвиток відповідальних інтернет-ЗМІ” за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у вересні 2018 року.

Детальніше про моніторинг дніпровських онлайн-медіа тут.

У межах дослідження було опрацьовано 100 регіональних онлайн-медіа: по десять в 10 містах України (Вінниця, Дніпро, Запоріжжя, Кропивницький, Луцьк, Маріуполь, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків).

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram