ГоловнаСуспільствоНаука і релігія

Космічний телескоп TESS відкрив перші дві екзопланети

Телескоп для пошуку схожих на Землю планет був запущений в квітні.

Космічний телескоп TESS відкрив перші дві екзопланети
Фото: twitter.com/NASA_TESS

Космічний телескоп NASA TESS виявив дві екзопланети приблизно за дві доби. Більш того, супутник, запущений в квітні, вже визначив щонайменше 73 зірки, навколо яких можуть обертатися екзопланети.

Про це повідомляє НВ з посиланням на New York Times.

Перша виявлена телескопом екзопланета π Men c міститься в системі яскравої зірки Пі Столової Гори (π Mensae), яка належить до класу жовтих карликів і розташована на відстані близько 60 світлових років від Землі. Оцінка маси для π Men c становить близько 4,9 маси Землі. Раніше вже було відомо, що навколо зірки з періодом в 5,7 років обертається газовий гігант π Men b з масою близько 10 мас Юпітера.

Ця планета офіційно стане першим відкриттям TESS, зробленим під час дворічної місії з пошуку потенційно населених планет. Незабаром після цього відкриття TESS виявив другу за два дні планету, гідну уваги вчених.

"Друга планета-кандидат виявлена! Трохи більша, ніж Земля, ця планета обертається навколо LHS 3844, карликової зірки класу М в 49 світлових роках звідси, кожні 11 годин", - наголошується в повідомленні NASA в Twitter. Знахідка охарактеризована як "гаряча Земля".

"Відкриття планети земного типу навколо прилеглого до нас карлика під час першого сектора спостереження TESS передбачає, що в перспективі нас чекають яскраві відкриття. Варто пам'ятати, що 90 відсотків неба ще не були оглянуті ні TESS, ні Kepler", - відзначили дослідники місії TESS.

Космічний телескоп TESS називають заміною телескопа Kepler, який майже повністю виробив свій ресурс. TESS був запущений в космос в квітні 2018 року і призначений для пошуку екзопланет методом транзитної фотометрії, він відстежує зміну блиску зірки під час проходження планети по її диску.

На початку 2019 року Європейське космічне агентство планує запустити телескоп CHEOPS, який також призначений для вивчення екзопланет.