ГоловнаПолітика

Профільний комітет Ради схвалив законопроект про енергетичного омбудсмена

Омбудсмен буде допомагати споживачам комунальних послуг у спорах з постачальниками.

Профільний комітет Ради схвалив законопроект про енергетичного омбудсмена
Фото: inshe.tv

Комітет Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки рекомендував прийняти законопроект "Про енергетичного омбудсмена" (№7059 від 4 вересня 2017 року).

Таке рішення було прийнято на засіданні 11 квітня, повідомила LB.ua член комітету, нардеп від фракції "Народний Фронт" Наталія Кацер-Бучковська.

Законопроект пропонує, щоб енергетичний омбудсмен призначався Верховною Радою терміном на п'ять років.

Функції енергетичного омбудсмена будуть полягати у вирішенні споживчих спорів, впливанні на формування споживчої політики, популяризації прав споживачів серед державних установ і представників бізнесу, наданні порад і консультацій споживачам, інформуванні та просвітництві споживачів.

Також енергетичний омбудсмен буде здійснювати функцію спостереження за проблемами споживачів. Розглядаючи споживчі спори, він повинен виявляти спільні для багатьох спорів проблеми і причини, а також системні неправомірні практики підприємств. Далі енергетичний омбудсмен буде пропонувати конкретні шляхи для поліпшення становища споживачів на енергетичному ринку або ринку комунальних послуг і усунення системних проблем.

Споживачами в законопроекті визначені фізичні особи та суб'єкти мікропідприємництва.

До питань, якими займається енергетичний омбудсмен, належатимуть, наприклад, такі: проблеми з рахунками за спожитий газ чи електроенергію, проблеми з постачанням енергії, якість обслуговування, питання відключення від постачання.

Діяльність енергетичного омбудсмена буде спрямована, перш за все, на посилення ролі споживачів. Перш ніж звернутися до енергетичного омбудсмена, споживач повинен подати свою скаргу на підприємство з метою досягнення згоди. Якщо такої згоди не досягнуто, споживач може передати свою скаргу енергетичному омбудсмену для її ефективного позасудового вирішення. Термін розгляду спору енергетичним омбудсменом не перевищуватиме 30 днів з моменту отримання скарги з усіма супровідними документами, закінчуючи днем оголошення рішення спору.

Участь у процесі розгляду спору і виконання рішень енергетичного омбудсмена будуть обов'язковими для суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сферах енергетики або комунальних послуг. У разі невиконання рішення енергетичного омбудсмена суб'єктом господарювання інформація про спір буде передаватися в НКРЕКП. НКРЕКП буде розглядати спір на підставі встановлених енергетичним омбудсменом обставин спору на своєму відкритому засіданні з можливістю подальшого накладення санкцій на таке підприємство.

Енергетичний омбудсмен буде співпрацювати з комітетами Верховної Ради України, органами державної влади та місцевого самоврядування; обмінюватися інформацією з НКРЕКП у справах, які вони розглядають, настільки, наскільки це необхідно для виконання їх завдань.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram