ГоловнаЕкономікаБізнес

У Мінінфраструктури не аналізували наслідків підвищення вантажних залізничних тарифів, - ACC

Подорожчання послуг УЗ призведе до зниження вантажопотоку на залізниці.

У Мінінфраструктури не аналізували наслідків підвищення вантажних залізничних тарифів, - ACC
Фото: metinvestholding.com

Міністерство інфраструктури України не аналізувало впливу на економіку запланованого підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Чиновники навіть точно не знають, наскільки зросте тариф для певних видів вантажів.

Про це заявили члени Американської торгової палати (АСС) на зустрічі з керівництвом транспортного міністерства і "Укрзалізниці", пише УНІАН.

"У мене були очікування від презентації залізниці, що вона відповість на питання, як зростання тарифу або зростання витрат на залізниці до рівня до 50% для окремих видів вантажів вплине на ту чи іншу галузь. Але, на жаль, відповіді з презентації ми не побачили. А побачили тільки, напевно, не до кінця виважену позицію залізниці з приводу подій", - заявив представник Федерації роботодавців транспорту України Дмитро Демидович.

За словами директора з логістики компанії ДТЕК Ореста Логунова, "Укрзалізниця" також не показала планів витрачання коштів, які будуть отримані держмонополією в результаті чергового підвищення вантажних тарифів.

"Ми, вуглярі, будь-який бізнесмен, будь-який сировинник, що потрапив у скрутну ситуацію, взагалі-то, сконцентрований на збільшенні власної ефективності, на урізання витрат, на, можливо, якомусь заморожуванні. Він має якусь стратегію, як пройти дно, як пережити цей складний час. Ось хотілося б побачити, які конкретно заходи пропонуються міністерством і "Укрзалізницею" з урізання своїх витрат, з урізання апетитів. І якщо якісь інвестиції плануються, то які це інвестиції", - зазначив представник енергетичної компанії.

Виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський закликав чиновників проаналізувати наслідки зростання тарифів, оскільки галузі, для яких підвищення буде особливо серйозним, зараз перебувають у критичному стані. "Це більше схоже на експеримент, ніж на результати реального економічного аналізу", - наголосив голова "Укрцементу".

Він додав, що підвищення залізничних тарифів призведе до зниження вантажопотоку на залізниці, оскільки виробники будуть переходити на автомобільний транспорт.

Водночас в.о. генерального директора "Укрзалізниці" Олександр Завгородній визнав, що навантаження на залізницю за останні місяці вже впало майже на 20%. "У нас завантаження в жовтні місяці цього року становило практично мільйон тонн. Ми там не доходили десь 2-3 тисяч тонн до мільйона. Сьогодні середньодобове навантаження - 825 тис. тонн. 180 тис. тонн пішли із завантаження. Що пішло? Пішло вугілля, пішла руда, пішли котуни", - заявив голова УЗ.

Нагадаємо, протягом 2016 року тарифи УЗ на вантажні перевезення зростуть у середньому на 30%. При цьому фактичні витрати вантажовідправників на залізничні перевезення збільшаться до 50%. Раніше перший заступник голови комітету ВРУ з питань промислової політики та підприємництва Максим Єфимов заявив, що підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення знищить експортні галузі української економіки.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram