Всі публікаціїПолітика

Фельдман пропонує дозволити споживачам фото- та відеозйомку порушень

Знімати іноді забороняють навіть журналістам.

Фельдман пропонує дозволити споживачам фото- та відеозйомку порушень
Фото: ТСН

Народний депутат Олександр Фельдман зареєстрував законопроект про надання споживачам права на фото- та відеозйомку в місцях продажу (надання) товарів, робіт, послуг, кредитів, позик тощо.

Як сказано в пояснювальній записці до законопроекту, під час захисту прав споживача, як правило, виникають проблеми з документальними доказами факту порушення прав - виробники та продавці товарів, виконавці робіт і постачальники послуг часто перешкоджають, а іноді й прямо забороняють фото- і відеофіксацію порушень.

На думку автора законопроекту, прикладами цього є неодноразові сюжети на телебаченні, в яких викривають і фіксують порушення під час продажу товарів, проведення робіт, надання послуг, кредитів, позик тощо. При цьому продавці товарів, виконавці робіт і постачальники послуг перешкоджають навіть роботі журналістів, чию професійну діяльність захищено чинним законодавством. Годі й говорити, що звичайний споживач, який побажає зафіксувати на фотоапарат або відеокамеру порушення Закону "Про захист прав споживачів", буде позбавлений такої можливості працівниками та адміністрацією відповідної комерційної установи. Така поведінка продавців товарів, виконавців робіт і надавачів послуг суттєво обмежує можливості захисту прав споживачів - сказано в законопроекті.

За словами О. Фельдмана, найпростіший приклад практичного застосування можливостей цього законопроекту - афери з т. зв. "Покупками в групах". Під час укладання договорів на "покупки в групах" зазвичай варіанти договорів для клієнта і для надавача послуги сильно відрізняються. Людина, яка підписала такий документ, ніяк не зможе довести факт шахрайства, якщо різницю у кількості пунктів і зміст договору не буде доведено документально. У разі затвердження цього законопроекту, споживачі зможуть не тільки фіксувати інформацію на договорах, цінниках, етикетках і рекламних проспектах, а й боротися зі зневажливим ставленням до своїх прав у ЖЕКах, магазинах, банках і т. д. - заявляє пан Фельдман.