ГоловнаЕкономікаБізнес

"Антонов" вважає, що друга "Мрія" себе не окупить на вантажних перевезеннях

"Він затребуваний не так часто, як "Руслани"... Ми його не окупимо".

"Антонов" вважає, що друга "Мрія" себе не окупить на вантажних перевезеннях
Фото: EPA/UPG

Держпідприємство "Антонов" вважає, що друга "Мрія" не окупить себе на вантажних перевезеннях.

Про це сказав президент "Антонова" Олександр Донець президенту України Володимиру Зеленському на аеродромі в Гостомелі під час зустрічі літака Ан-225 "Мрія" з медичним вантажем.

"Його треба повністю перепроєктувати – окремо крила, окремо фюзеляж, окремо хвостове оперення. Рахували ще у 12-му році, ще коли все було добре з нашим північним сусідом, – десь близько 460 млн доларів у комплектації, у якій він був побудований, тобто в старій комплектації. Це аналогові системи, десятки кілометрів проводів. А якщо його перепроєктувати, зробити, як зараз робиться вся нова техніка, у цифрі – це зовсім інші гроші", – сказав Донець.

За його словами, поки що будівництво "Мрії" виглядає економічно недоцільною.

"Він затребуваний не так часто, як "Руслани", тому що, по-перше, це була цільова машина під перевезення "Буранів", не під перевезення гуманітарних вантажів. Для космосу, за великим рахунком. Це Радянський Союз собі міг дозволити. І найголовніше, що близько 35 % аеропортів його не приймають. Через габарити та розмах крила він не проходить по рульових доріжках… Ми його не окупимо", – сказав Донець.

На думку "Антонова", другий Ан-225 вартує будувати тільки з тією ж метою, з якою він проєктувався, – повітряний старт космічних апаратів

"Підійматися на 12,5 тисяч метрів, звідти відстрілюється літальний об'єкт, запускається мотор – він йде вгору. За рахунок цього економляться мільйони доларів [на паливі]", – сказав Донець.

Нагадаємо, у 2016 році ДП "Антонов" підписав угоду з китайською компанією AICC про співпрацю за програмою Ан-225. Повідомлялося, що програма передбачає побудову другого модернізованого примірника літака Ан-225 "Мрія" в ДП "Антонов", а на другому етапі – запуск серійного виробництва Ан-225 в Китаї за ліцензією ДП "Антонов".

Ан-225 створили для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" у Казахстан. Крім того, літак планувався для використання в якості повітряної стартової платформи для космічних запусків. Програму будівництва літака згорнули через розпад СРСР.

Транспортник занесений у книгу рекордів Гіннеса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою та на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики своєї злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км). 

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram