ГоловнаЕкономікаБізнес

У законопроєкті щодо регулювання ринку азартних ігор не прописана система контролю за нелегальними закладами - експерти

У законопроєкті щодо регулювання ринку азартних ігор не прописана система контролю за нелегальними закладами - експерти
Фото: Glavcom.ua

Створення Комісії з розвитку та регулювання азартних ігор, передбачене урядовим законопроєктом щодо державного регулювання грального бізнесу, не відповідає на важливе питання ефективного контролю за діяльністю нелегальних гральних закладів.

Про це заявив журналіст видання "Наші гроші" Юрій Ніколов, коментуючи урядовий проєкт закону щодо державного регулювання грального бізнесу, передає УНІАН.

Протягом пресконференції колишня уповноважена АМКУ Агія Загребельська і журналіст видання "Наші гроші" Юрій Ніколов проаналізували законопроєкт щодо регулювання грального бізнесу, яка доля чекатиме на точки ігрових автоматів, маскування ігрових автоматів під букмекерство та лотереї, в яку суму оцінюється нелегальний ринок і що може посприяти легалізації,

"Законопроєкт щодо легалізації грального бізнесу передбачає створення спеціального Уповноваженого органу. Передбачене створення Комісії урядом, тобто це урядовий, чиновницький апарат. Ця комісія має перевіряти саме гральні салони. Проєкт передбачає, що нові пункти продажів будуть підключатися до відповідної онлайн-системи лотерей. Кожен ігровий автомат, за законопроєктом, має бути відстежуваний та зареєстрований у цій системі. Адже зараз більшість залів – це "чорнуха". Що це таке? Це коли салони працюють без відповідних ліцензій з нелегальним обладнанням. Тепер уявіть, що певний ігровий салон нахабно не підключається до цієї системи і веде свою діяльність нелегально. У такому випадку на цей салон буде чекати перевірка відповідної комісії. Як комісія буде проводити перевірку? Вона може самостійно приїжджати і дивитись або реагувати на виклики від стурбованих громадян. Проте коли вона на цю перевірку вийде? І як швидко ця заява надійде до цієї комісії? Чи надійде взагалі? Ми можемо тільки уявити, який буде вал заяв для невеличкої комісії", - заявив Ніколов.

За словами Ніколова, законопроєкт узагалі передбачає перехідний період строком на 1 рік, коли дається час на існування цим салонам у тому вигляді, в якому це є зараз. Державі цей час потрібен на створення онлайн-системи, проведення тендерів та створення нормативної бази, розробку системи оподаткування.

Як зазначила Агія Загребельська, наразі посадовці, говорячи про легалізацію грального бізнесу, зовсім не згадують про лотереї.

"По-перше, цей абсолютно білий інструмент, який не викликає такого звикання, як казино та інші азартні ігри, і має свої традиції, навіть сімейні в багатьох країнах світу (в країнах Європи в лотерею грають від 70 до 90% населення) за ці 10 років перетворився в абсолютно брудний синонім. Лотереї мають бути абсолютно доступні та дешеві, задовільняючи азарт населення. Ми маємо багато прикладів, коли лотерея має позитивний ефект для населення. Зокрема, в Англії було за рахунок лотерей профінансовано будівництво стадіону до Олімпіади, в Канаді знімається кіно за рахунок бюджету з лотерей. Важливо мати розуміння, як ми з цього засилля гральних автоматів правильно легалізуємо лотереї", - сказала вона.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram