ГоловнаЕкономікаДержава

Середня ціна на електроенергію для промисловості після запуску ринку зросла майже на 30%

Уряд прогнозував 6,8%.

Середня ціна на електроенергію для промисловості після запуску ринку зросла майже на 30%
Фото: kp.ua

Національна енергокомпанія "Укренерго" заявила, що середньозважена ціна на електричну енергію для промисловості після запуску нової моделі ринку зросла на 29,22%, або на 472 гривні - до 2090 гривень/МВт-год.

Про це повідомив 11 липня тимчасово виконувач обов'язків директора "Укренерго" Всеволод Ковальчук.

"Якщо ми подивимося на реальні цифри першої декади, то зростання ціни для промислових споживачів набагато вище від раніше озвучених прогнозів уряду на рівні 6,8% (ми і регулятор прогнозували на рівні 40% і 42%). Фактичне зростання ціни для промислових споживачів, під'єднаних до мережі "Укренерго" або під'єднаних за першим класом напруги ВСР першої декади липня, становить 30%. І тенденція поки що така, що ця різниця буде рости, якщо не внести певні зміни", - сказав він.

Ковальчук вважає, що таке підвищення ціни пов'язане з неправильною моделлю покладання спецзобов'язань на "Енергоатом", оскільки компанія виключена з ринку двосторонніх договорів для промислових споживачів.

Якби "Енергоатом" брав участь у ринку двосторонніх переговорів, то зростання ціни на електроенергію для промисловості було б на 15-20% меншим. "Якби "Енергоатом" був на ринку, то зростання ціни для промислових споживачів було б набагато меншим. Якби на "Укренерго" були покладені зобов'язання компенсувати "зеленим тарифом", тоді зростання ціни було б на рівні декількох відсотків", - сказав Ковальчук.

Нагадаємо, згідно з прийнятим у 2017 році Верховною Радою Законом України "Про ринок електричної енергії", новий оптовий ринок електроенергії введено 1 липня 2019. Запуск ринку - це зобов'язання України в рамках імплементації Третього енергопакету ЄС. А також умова співпраці України з МВФ та отримання макрофінансової допомоги від ЄС у розмірі 500 млн євро цього року.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram