ГоловнаЕкономікаБізнес

УкрФА: феросплавні заводи можуть зупинитися через подорожчання перевезень

Собівартість основної продукції може зрости на 40%

УкрФА: феросплавні заводи можуть зупинитися через подорожчання перевезень
Фото: wellnews.ru

Українська асоціація виробників феросплавів (УкрФА) припускає, що нові тарифи "Укрзалізниці" призведуть до зупинки частини заводів групи. Про це "ГМК-Центру" повідомив Сергій Кудрявцев, виконавчий директор УкрФА.

За розрахунками асоціації, для АТ "Нікопольський завод феросплавів" залізничні перевезення подорожчають на 8,4 млн грн з ПДВ на місяць, або більш ніж на 100 млн грн з ПДВ на рік.

Зокрема, подорожчання залізничного тарифу на імпортну марганцеву сировину складе 25,5%, на місцеву марганцеву сировину (МГЗК) – на 11,5%, на шлаки і щебінь – у середньому на 14,7%. 

"Враховуючи, що марганцева сировина є основним стратегічним ресурсом для АТ НЗФ (річне споживання понад 2,2 тис. т), такі зміни призведуть до погіршення економічного стану підприємства та його конкурентних позицій на світовому ринку феросплавів і, цілком ймовірно, можуть стати причиною зупинки підприємства", – йдеться у заяві асоціації, яку має "ГМК-Центр".

Зростання видатків для ще одного учасника УкрФА, АТ "Запорізький завод феросплавів", складе близько 3,5 млн грн на місяць, уточнив виконавчий директор УкрФА.

В асоціації підкреслюють, що "Укрзалізниця" не компенсує зростання тарифів їх зниженням для прибуткових напрямків, наприклад, перевезення феросплавів. "Крім того, вважаємо вкрай несправедливим розподіл груп товарів за тарифними класами таким чином, щоб подорожчання торкнулося деяких груп товарів, які займають значну частку в загальному товарообороті, організованому через АТ "Укрзалізниця", – зазначають в УкрФА.

"Додамо приховані фактори – простої і несвоєчасну подачу вагонів, відсутність відповідальності за охорону вантажів з боку УЗ, ремонт вагонів силами підприємств, прогони порожніх ешелонів – і отримаємо не менше 40% додаткових витрат за основним видом продукції", – зазначив Сергій Кудрявцев.

Ще один фактор подорожчання виробництва феросплавів – це новий порядок розрахунків на оптовому ринку електроенергії, який набуде чинності 1 січня 2019 року.

За розрахунками УкрФА, підприємства групи повинні будуть доплатити за електроенергію понад 300 млн грн авансом з 27 грудня по 5 січня.

"Ця передоплата рубає всі зарплатні проекти та інші поточні платежі по всій групі феросплавних підприємств. Раніше ми платили за електроенергію за фактом постачання, тепер доведеться внести передоплату за прогнозними показниками "Енергоринку". Звичайно, перший перехідний місяць буде найскладнішим", – коментує Сергій Кудрявцев.

Він припускає, що нові умови роботи ринку електроенергії також могли бути одним з факторів підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення, яке планується на 1 лютого.

В УкрФА входять ВАТ "Нікопольський завод феросплавів", АТ "Запорізький завод феросплавів", ВАТ "Побузький феронікелевий комбінат", ТОВ "Краматорський феросплавний завод", АТ "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат", АТ "Марганецький гірничо-збагачувальний комбінат", ДП "УкрНТЦ "Енергосталь".

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram