ГоловнаЕкономікаБізнес

Вкидати гроші від підвищення залізничних тарифів у бездонну бочку "УЗ" немає сенсу, - Каленков

Збитки від корупції оцінюють у 13 млрд грн

Вкидати гроші від підвищення залізничних тарифів у бездонну бочку "УЗ" немає сенсу, - Каленков
Фото: Александр Рудоманов

Голова Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков вважає, що залізничникам немає сенсу говорити про 22,5-відстоткове підвищення тарифів на вантажоперевезення до усунення операційної неефективності і корупції в "Укрзалізниці".

"УЗ – це одне з найбільших корупційних підприємств. У НАБУ, яке веде справи по держпідприємствах, "Укрзалізниця" займає почесне місце – понад мільярд гривень. Наскільки я знаю, зараз НАБУ веде справи виключно по "УЗ", 15 серпня було затримання посадових осіб залізниці, які завдали 97 мільйонів гривень збитків. Міністр (інфраструктури Володимир Омелян) говорить, що збитки від корупції він оцінює в півмільярда доларів – це 13 мільярдів гривень. Тому вкидати гроші в цю бездонну бочку я не бачу сенсу. Зараз мовиться про 22,5-відстокове підняття тарифів, але вони і так виросли за останні два роки спочатку на 30%, потім ще на 15%", – сказав він в ефірі телеканалу 112, передає 24.ua.

Відповідаючи на питання, як підвищення тарифів позначиться на метзаводах, Каленков повідомляв, що 22,5-відсоткове підвищення призведе до додаткових витрат на близько 7-10 доларів на кожній тонні металопродукції.

"Аналогічна сума зараз є маржею для наших метпідприємств, щоб закріпитися на ринках світових, щоб нас звідти не викинули. Якщо станеться це підвищення, то нас просто будуть витісняти з експортних ринків, оскільки близько 30% всіх наших контрактів – це низькомаржинальні товари. І це стосується не тільки нас, у цементників і аграріїв ситуація така ж. Тому ми виступаємо в цьому одним фронтом. Не можна в цю бездонну бочку закачувати гроші, викачуючи їх з реального сектора з промисловості. Потрібно навести лад спочатку в "Укрзалізниці", – зазначив глава "Укрметалургпрому".

Каленков навів приклад операційної неефективності "УЗ", коли вона не змогла вчасно провести тендери на закупівлю нових піввагонів.

"Потрібно було зібрати виробників вагонів, заявити про свої плани. Причому не тільки на цей рік, а й на наступний рік і далі, як мінімум на 3 роки, щоб вагонобудівники могли планувати виробництво. Домовитися про ціну заздалегідь, прибрати корупційну складову", – сказав він.

За його словами, зараз зношеність вагонів становить 90%, але "Укрзалізниця", збираючи гроші з тарифів, генеруючи величезні кошти від вантажоперевезень (понад 10 мільярдів гривень), маючи плани по капітальних інвестиціях, не закупила нові напіввагони.

При цьому Каленков зауважив, що зараз в "УЗ" є гроші на покупку піввагонів і без підвищення тарифів.

"На рахунках "УЗ" перебуває близько 7 мільярдів гривень, а в деякі періоди року – 15 мільярдів гривень. У цьому році була заявлена покупка 8 тисяч піввагонів, але за підсумками півріччя побудували всього 600 вагонів. На покупку 8 тисяч піввагонів необхідно 6 мільярдів гривень. Без підвищення тарифів Кабмін дозволив їм витрачати на капітальні інвестиції 16 мільярдів гривень. Тобто гроші є, але в "УЗ" немає управлінського вміння ці гроші правильно витратити", – констатував глава "Укрметалургпрому".

За його словами, "УЗ" також слід зосередитися на низці інфраструктурних проектів, щоб "розшити" вузькі місця в своїй мережі.

"Слід визначити ті ділянки, на яких ефект від інвестицій буде максимальним. Це перегін Камиш-Зоря-Волноваха, це деякі ділянки на під'їздах до морських портів. І для зерновиків, і для нас це вкрай важливо. Є такі проекти, які долар вкладений може привести до максимального ефекту. В "Укрзалізниці" і Мінінфраструктури просто немає людей, які можуть звести це все воєдино. Навіть покупку вагонів", – констатував Каленков.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram