ГоловнаЕкономікаБізнес

В Україні спостерігається зростання продажів сільгосптехніки

В останні два роки українські фермери середньої ланки вперше зробили ставку на продуктивність і ефективність інструментів, дозволивши собі придбання сучасної техніки класу А.

Український ринок сільгосптехніки показує зростання другий рік поспіль. Майже всі дилери відзначали збільшення продажів у 2016 році. Генеральний директор «Клаас Україна» Хольгер Велк повідомив: «Україна цього року єдиний ринок у світі, де спостерігається зростання продажів. Решта ринків нас так не радують». В українському офісі New Holland зростання загального ринку оцінили в 40%, при тому що частка компанії в сегменті комбайнів склала 45%, а тракторів - 30%. Прогноз зростання на 2017 рік - не менш ніж 20%.

Аналогічні процеси спостерігаються і в сегменті техніки для посіву та обробки ґрунту: в деяких випадках аграріям доводиться чекати на постачання по кілька тижнів (оскільки склади вже розпродані), що ще минулого року було немислимо.

В Україні, за даними митної статистики, за 4 місяці цього року імпортовано тракторів на $224,7 млн і комбайнів на $118,3 млн. Для порівняння, за весь 2016 рік вартість ввезених тракторів і комбайнів склала $509,9 млн і $306,6 млн відповідно.

Зростання багато в чому вимушене. Передусім за рахунок відкладеного попиту 2014-2015 рр., коли ринок просів до показників 2009 року, фактично опинившись «на дні», від якого довелося відштовхуватися. Тож «вдалий» 2016 рік сягнув рівня приблизно 70% від показників 2013-го.

Але насправді попит «відкладався» набагато довше. Українські сільгоспвиробники «сиділи» на комбайнах ще радянського виробництва так довго, наскільки це було можливо. І ще трохи після цього. Питання продуктивності й ефективності сільгосптехніки досить довго не були пріоритетними для більшості вітчизняних фермерів. Морально і фізично застарілу техніку міняли, як правило, на трохи менше, але все ж застарілу. «Беушні» комбайни і трактори становили значну частку ринку.

Низький технологічний рівень машин знижує врожайність, однак одним з основних критеріїв вибору сільськогосподарської техніки продовжує залишатися її ціна.

Вітчизняні виробники як не старалися забезпечити фермерів новими і сучасними засобами виробництва, в повному обсязі не могли цього. Прожекти виробництва техніки закордонних брендів класу А в Україні так і залишилися прожектами.

Реалізація лізингових програм в Україні і полегшення доступу до кредитів у 2008 році стимулювали збільшення платоспроможного попиту з боку вітчизняних підприємств, але після цього була низка криз.

Дилерам провідних світових виробників довелося знайти особливі підходи до українського фермера. Так, наприклад, описують свій бізнес-кейс в компанії «Астерра», що увійшла у 2013-му в десятку кращих партнерів New Holland по всьому світу: «У 2004 році Вадим Єрмолаєв купує техніку New Holland на підприємство Укрсільгосппром, що займається виробництвом, вирощуванням і реалізацією сільгосппродукції. Два роки техніка показує високі результати збирання і продуктивності.

Водночас для корпорації «Алеф», в яку входить Укрсільгосппром, торгівля сільгосптехнікою була профільним бізнесом. Проте вивчивши тенденції і прогноз зростання ринку, оцінивши всі складнощі, з якими може зіткнутися нова компанія, Вадим Єрмолаєв створює торговий дім «Астерра», який отримав статус офіційно дилера New Holland в Україні.

Ми не чекали, коли ринок прийде до нас, оскільки заробітки аграріїв були мізерними і всі робили ставку на дешеву техніку, ми ж ризикнули, адже хотіли впровадити нові технології, які зможуть полегшити працю аграріям. Ми не шукаємо в бізнесі тимчасових вигод, а прагнемо до довгострокового співробітництва. Іноді доводиться йти на серйозні поступки для зручності замовника. Але щоразу ми знаходимо той максимально зручний вихід зі складної ситуації, який чітко дає зрозуміти нашим партнерам: ми готові відмовитися від маленьких вигод сьогодні заради великого спільного успіху завтра».

2014-2016 роки були прибутковими для агровиробників через сприятливі природно-кліматичні умови і девальвацію гривні, зазначає гендиректор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Тарас Висоцький. Останнє позитивно вплинуло на доходи агропідприємств, навіть у доларовому еквіваленті.

Вихід на європейські ринки зажадав нового рівня конкурентоспроможності. Багато фермерів середньої ланки вперше зробили ставку на продуктивність і ефективність інструментів, дозволивши собі придбання сучасної техніки класу А.

Компанія «Клаас Україна» у 2016 році змогла збільшити збут удвічі, при тому що цього року зробила ставку на середні агрогосподарства і практично не продавала техніку великим агрохолдингам.

Виробники сподіваються, що довгострокова ставка частини українських аграріїв на ефективну техніку, яка зарекомендувала себе у всьому світі, виправдається і послужить прикладом для широкого кола споживачів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram