ГоловнаЕкономікаБізнес

Мінінфраструктури готує порти для передачі олігархам, - Вадатурський

Гендиректор компанії "Нібулон" проти передачі стратегічних морських портів України в концесію

Мінінфраструктури готує порти для передачі олігархам, - Вадатурський
Фото: news.pn

Мінінфраструктури обкладе аграріїв новим податком - вантажним збором для річкових перевезень, що ускладнить аграрну логістику, заявив гендиректор компанії "Нібулон", Герой України Олексій Вадатурський, пише АСН.

"Аграрії таким чином профінансують поліпшення інфраструктури портів великої Одеси, а потім порти передадуть у концесію олігархам", - сказав він.

Раніше Вадатурський висловився проти масштабної кампанії з передачі стратегічних морських портів України в концесію, ідею якої активно просуває Міністерство інфраструктури. За словами бізнесмена, "вся філософія нинішньої концесії зводиться до узаконення розтрат основних фондів морських портів, яка де-факто відбулася".

Експерти галузі впевнені, що прибуткові державні об'єкти, такі, як морські порти, віддадуть у приватні руки за символічну ціну, оскільки Україна не має у своєму розпорядженні умовами, в яких держмайно може отримати адекватну оцінку. За словами юриста ГО "Громадський аудит" Володимира Тарчинського, концесія портів сьогодні абсолютно недоречна.

"Методика оцінки була ухвалена ще у 2000 році постановою Кабінету Міністрів №639 "Методика розрахунку концесійних платежів". У нинішній ситуації, як за приватизацією, так і за концесією - ціну буде занижено. Тому що не та ситуація в країні, за якої активи коштуватимуть дорого", - пояснив юрист.

Він додав, що існує й інша форма розрахунку концесійного платежу, яка аналогічно занижує показники.

"Береться чистий дохід за рік у цій сфері, множиться на ставку концесійного платежу, яка вираховується за три останні роки чистого прибутку підприємства і додається сума фіксованого платежу за підсумками конкурсу. А в останні роки економічні результати портів були невисокі через відомі події, які відбуваються в країні. Тому ціну концесійного платежу буде занижено", - упевнений Тарчинський.

Він зауважив першопочаткову недоцільність для держави позбавлятися прибуткових об'єктів. За його словами, морські порти, через які йде величезний потік експортно-імпортних вантажів, не можуть бути збитковими. Тарчинський привів у приклад порт "Южний", який є одним із перших у списку Мінінфраструктури на концесію. Минулого року порт переказав до бюджетів різних рівнів близько мільярда гривень податків і прибутку. У разі передачі порту в концесію левова частка заробітку порту залишиться у приватника.

Експерт звернув увагу і на те, що в порт "Южний", незважаючи на плани передати його в концесію, далі вкладають державні інвестиції.

"Якщо ми вже знаходимо гроші на те, щоб вкладати в підприємство, тоді не проблема провести відповідний прозорий конкурс на ефективного керівника. І передбачити моменти - якщо фінансові плани або результати погіршуватимуться, то наша пропозиція була аж до адміністративної і навіть кримінальної відповідальності такого керівника", - резюмував Тарчинський.

Експерти галузі досі не отримали пояснення уряду - чому в рамках приватизації та концесії в першу чергу керівництво країни хоче позбутися ефективних і прибуткових об'єктів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram