ГоловнаЕкономікаБізнес

Українські дороги можна врятувати річковими перевезеннями, - експерти

"У нас, на жаль, Дніпро зараз не використовується. А міг би - для зерна, для навалочних вантажів, піску, цементу".

Українські дороги можна врятувати річковими перевезеннями, - експерти
Фото: nibulon.com

Мінінфраструктури реалізувало один з пунктів Угоди про асоціацію з ЄС, скоректувавши законодавство про внутрішні водні шляхи. Про це заявила керівник сектору транспортно-комунікаційної безпеки Національного інституту стратегічних досліджень Катерина Михайличенко, пише РБК-Україна.

За її словами, підписання міністром Андрієм Пивоварським наказу №316 внесе суттєві корективи у внутрішні транспортні потоки України.

"Тут порушується питання не просто річкових перевезень, а сполучення "ріка-море", зачіпаються мультимодальні перевезення. Переорієнтація з автомобільних перевезень на річкові - процес доцільний. Автомобільні дороги розбиті, тарифи високі. На річковому транспорті тарифи однозначно нижчі. Такі вантажі, як зерно, вигідніше возити річкою баржами. У всьому світі річкове судноплавство розвинене. В Америці річка Міссісіпі активно завантажена, Рейн, Дунай - в Європі. Це судноплавні річки, якими активно здійснюються перевезення вантажів. У нас, на жаль, Дніпро зараз не використовується. А міг би - для зерна, для навалочних вантажів, піску, цементу", - сказала експерт.

У бізнес-середовищі підтримали новацію Мінінфраструктури. Представник стивідорної компанії "Гермес-Трейдинг" Микола Петрунін назвав наказ №316 прогресивним рішенням. Зокрема, на його думку, звільнення від сплати канального збору суден з осадкою до 4 м за проходження морським каналами виведе річкові перевезення на новий рівень конкурентоспроможності.

"Згідно зі статистикою, річковий транспорт має значні переваги перед усіма іншими видами транспорту в плані економічності та найменшого негативного впливу на навколишнє середовище. Але сьогодні перевезення вантажів річковим транспортном становлять лише 4 млн тонн на рік при потенціалі 10 млн тонн. Після скасування тарифних обмежень вартість доставки вантажів річковим транспортом якщо не зрівняється, то підійде впритул до залізничної. А якщо розглядати логістику в комплексі - доставка генеральних вантажів на рейд морського порту з наступним перевантаженням на рейді на найбільше судно вийде дешевша від доставки в порт і перевалки через морський термінал з причалу. Якщо вантажовласникові буде дешевше доставити зерно, пісок, контейнер по річці - він так і зробить", - упевнений Петрунин.

На думку експертів, переорієнтація вантажів з доріг на річку поліпшить стан автомагістралей, які руйнуються перевантаженим автотранспортом. Питання особливо актуальне для південних регіонів. Частково проблему розв’яже впровадження вагового контролю вантажівок, який виключить появу на дорогах фур вагою понад 40 тонн. Розвиток річкового транспорту - альтернативне рішення, яке дозволить перевізникам уникнути штрафів за перевантажені автомобілі і в цілому знизити витрати на логістику.

"Ефективна реформа річкового транспорту може стати тим самим драйвером розвитку економіки України, а також надасть перепочинок для оновлення та модернізації критично зношеної наземної транспортної інфраструктури. Запропонована Міністерством інфраструктури новація в наказі №316 є логічною, важливою і економічно виправданою. Вона дійсно полегшить тарифне навантаження на перевізників і вантажовласників", - резюмував Петрунін.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram