ГоловнаЕкономікаДержава

Чиновники Мінінфраструктури не впоралися з днопоглибленням портів, - думка

У Маріупольському порту глибина гавані з 8 метрів зменшилася до 7,2 м.

Чиновники Мінінфраструктури не впоралися з днопоглибленням портів, - думка

Профільне міністерство і АМПУ не здатні вирішити проблему поглиблення дна в Маріупольському морському порту. Про це заявив заступник гендиректора Асоціації міжнародних експедиторів, координатор громадського руху "Ні корупції на транспорті" Олександр Захаров.

Коментуючи "Українським новинам" ситуацію з обмілінням гавані Маріупольського порту, експерт зазначив, що питання планового поглиблення дна слід вирішувати в самих портах, а не на рівні Адміністрації морських портів.

"Є різні рівні днопоглиблення. Одна річ, коли це йде під якісь державні програми, як ми робили в "Південному" торік. Тоді це вирішує Кабінет Міністрів. Й інша - коли це планове днопоглиблення, щоб відповідати світовим технічним умовам. Коли в порт заходить іноземець - малайзієць чи філіппінець, він дивиться документи: глибина порту - 8 метрів. У мене - 7,5, отже, я пройду спокійно в цей порт. А тут виявляється, немає заявленої глибини. Постійна поточна робота для підтримання оголошеного днопоглиблення - це нормальна планова робота портів. І навіщо потрібно було віддавати це АМПУ, не зрозуміло", - наголосив Захаров.

При цьому він нагадав, що раніше в кожному порту були земснаряди для поглиблення дна, завдяки чому заявленої глибини в кожному порту дотримувалися.

"Зараз АМПУ чи МІУ вирішує питання, коли і де повинні ці "землечерпалки" працювати. Важливіших питань держава не має. Але це потрібно вирішувати на рівні портів", - зазначив експерт.

Нагадаємо, 4 серпня стало відомо про критичну ситуацію в Маріупольському морському порту. За словами його директора Олександра Олійника, в одній з гаваней порту глибина прохідної осадки зменшилася із заявлених 8 метрів до 7,2. Якщо негайно не поглибити дно, це призведе до щомісячного зменшення вантажопотоку в порту на 100 тисяч тонн і падіння доходів на 11-12 млн грн на місяць. Конкурс для вибору підрядника на проведення днопоглиблення в Маріупольському порту завершили ще на початку червня, однак договір з підрядною фірмою так і не підписано і робіт не виконано.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram