ГоловнаЕкономікаДержава

Потрібні гроші на вибори – уряд запускає "Лівелу"?

Нині в уряді знову заговорили про ПДВ і нафту. Міністр енергетики Юрій Бойко вкотре намагається проштовхнути скасування ПДВ на ввезену в Україну сиру нафту. Мовляв, зекономлені кошти власники НПЗ скерують на модернізацію своїх заводів, а також це дозволить відновити випуск вітчизняного бензину.

Фото: EPA/UPG

Чи можна довіряти таким позитивним прогнозам?

Ось, наприклад, директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн в добрі наміри уряду не вірить. "Якщо скасувати ПДВ на кожні 10 млрд. тон нафти, що ввозиться, то бюджет на цьому втратить близько 12 мільярдів гривень", - каже Куюн.

Зате Партія регіонів певно отримає "трохи" готівки на вибори. Адже схема, яку нині намагається проштовхнути Бойко, дуже подібна до "Лівели", завдяки якій бюджет України в кінці 2010 року недотримав за різними даними від 3 до 8 млрд. грн., зате, за інформацією автора з урядових джерел, ці кошти пішли на “організацію” місцевих виборів для Партії регіонів.

Схема, яку нині намагається проштовхнути Бойко, дуже подібна до "Лівели".

Автор підозрює, що якщо уряд скасує ПДВ на нафту, в Україні запрацюють ті самі схеми, які вже довелося описувати два роки тому в статті: “Можливості “Лівели” плюс мораль Коломойського”.

Ось одна зі схем, яку прокручували тоді. Є такий Кременчуцький НПЗ, який, як відомо, контролюється олігархом Коломойським. Восени 2010 року, вироблений з української нафти бензин він продавав не зразу українським споживачам, а спочатку заганяв на острів Тортола. Адже якщо одразу реалізовувати український бензин українцям, то довелося би платити акцизний збір, а от якщо його продати закордон, то сплачувати “акциз” не потрібно. Вже економія! Тим паче, що можна ще й організувати липове відшкодування ПДВ. Тільки кому на тій Тортолі потрібні величезні об’єми українського бензину? Там відсутня така кількість транспорту, аби “освоїти” продукцію Кременчуцького нафтопереробного.

Фото: kremenchug.ua

Насправді ж ні краплі українського пального так і не потрапило на той острів. “Укртатнафта” заганяла бензин на “офшорку” лише на папері, щоб зразу його продати… назад в Україну! Але вже через фірму “Лівелу”! А позаяк “Лівела” на той момент мала рішення суду, згідно якого всі нафтопродукти завозила в Україну без сплати податків, то бензин потрапляв українському споживачу без відрахувань до державної скарбниці. Всі ці хитрощі принесли чималі прибутки авторам “проекту”.

На жаль, до сих пір невідома загальна сума оборудки, проведеної в той рік “Укртатнафтою”, адже відсутня інформація щодо повного об’єму українського пального, який завозився з острова Тортола. Але автор має чимало документів, які свідчать про десятки подібних операцій. Десятки!

Ось конкретний приклад – 2 листопада 2010 року ЗАТ “Укртатнафта” відправила Rossyn Investing 26 тисяч тон бензину А-95 на 156 млн. грн. За кілька днів – 13 листопада – ця сама партія з Rossyn Investing повернулася назад в Україну. Звісно, через “Лівелу”.

Автор прогнозує, що якщо Бойко пролобіює скасування ПДВ з ввезення в Україну нафти, буде організована абсолютно аналогічна схема.

Тобто є ризик, що нафта, яка добувається в Україні “Укрнафтою” (яку контролює знов таки менеджмент Коломойського), буде вивезена на “папері” на Тортолу, а потім знову завезена, але вже як імпортна, без сплати ПДВ. Цілком можливо буде оформлено ще й липове відшкодування ПДВ на експортні операції.

Це дозволить організаторам схеми запакувати чемодани мільярдами готівки, передати їх урядовому “лобісту”, той в свою чергу передасть тому, кому передавав “зекономлене” на закупівлі вишок для видобутку нафти в Чорному морі (див. “Вишки Бойка в тіні Чайного будиночку Януковича”).

А тоді вже, згори, чемодани будуть спускатися, відповідно, до низів – через виборчі штаби у села та містечка. Хоча “кінцевому споживачу” – електорату дістануться самі сльози, чи то пак – гречка.

Тетяна ЧорноволТетяна Чорновол, журналістка
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram