ГоловнаЕкономікаДержава

Потяги в Україні набагато надійніші за літаки, - депутат

Експреси Hyundai - це надійні поїзди, які працюють не тільки в Україні

Потяги в Україні набагато надійніші за літаки, - депутат
Фото: mtu.gov.ua

"Залізниця є найбільш надійним видом транспорту в Україні", - таку думку LB.ua висловив Олексій Бабурін, народний депутат, член комітету ВРУ з питань транспорту та зв'язку в рамках експертного опитування "Швидкісні експреси "Hyundai" - перший тиждень на рейсі".

"Швидкісні експреси Hyundai - це надійні потяги, вони працюють не тільки в Україні. Так, є певні проблеми, пов'язані з тим, що в нас просто ввели їх у терміновому порядку. Звичайно, треба було спершу кілька місяців поганяти склади, щоб усе як слід налагодити, але часу на це вже не залишилося", - сказав депутат.

Представник комітету парламенту з питань транспорту і зв'язку також прокоментував на прохання журналіста LB.ua ситуацію, про яку сьогодні офіційно повідомила "Укрзалізниця" - заміну швидкісного експреса Hyundai на інший швидкісний потяг за маршрутом Харків-Київ через технічну несправність.

"Інцидент з Hyundai не до порівняння з проблемами в аеропортах, - сказав депутат. - Знаєте, несправності можуть статися будь-де, але якщо вже порівнювати, то найбільший безлад у нас панує сьогодні саме в авіаційному транспорті. Це просто небо і земля. Якщо на залізниці все чітко працює, як годинник, то авіакомпанії наші літають як-небудь. На авіаринку все монополізовано, тому якість послуг страждає. Можуть лайнер і на годину, і на дві пізніше випустити. Гроші з них пасажирам не вибити, якщо якісь проблеми трапилися, закону немає", - говорить Бабурін, якому часто доводиться користуватися авіаційним транспортом.

На думку Олексія Бабуріна, за радянських часів авіатранспорт працював, як годинник. Тепер проблемою стало навіть вчасно вилетіти.

Нагадаємо, сьогодні на маршруті Харків-Київ було замінено потяг, що виконував ранковий рейс у столицю України. Потяг прийшов із незначною затримкою в пункт призначення, а пасажирам оперативно повернули різницю у вартості квитків.

"Інциденти з експресами трапляються через незвички до нової техніки", - про це LB.ua розповів керівник експертної групи консорціуму "Менеджмент консалтинг груп", аналітик транспортного ринку Дмитро Подтуркін.

"Робити остаточні висновки про надійність або ненадійність швидкісних експресів Hyundai можна буде приблизно через півроку після їх обкатки. Адже це все таки новий поїзд для України: машиністам треба пристосуватися до їзди, інженерам треба його освоїти. Потяг перебудовували під нашу широку колію. А це не тільки техніка. Це і геометрія, і габарити, й особливості роботи під час руху", - сказав Подтуркін.

За його словами, проблемні вагони і локомотиви міняють і в старих потягах, тільки змінюють їх тихо, без розголосу для пасажирів, а тим паче ЗМІ. "У разі технічної несправності "Українського експреса" не можна замінити один склад на аналогічний до того, який зняли з маршруту, до того ж зробити це так, щоб пасажири не втратили в комфорті. Наразі в країні всього шість складів Hyundai, ще чотири з'являться після чемпіонату", - пояснив аналітик.

За його словами, на сьогоднішній інцидент у Харкові звернули увагу також через підвищений громадський інтерес до нових поїздів.

Нагадаємо, сьогодні вранці "Укрзалізниця" здійснила оперативну заміну складу швидкісного експреса Hyundai за маршрутом Харків-Київ, випустивши на рейс швидкісний експрес іншого класу. Сформований з електровоза ЧС-7 і нових вагонів виробництва Крюківського вагонобудівного заводу поїзд № 161 вирушив із Харкова згідно з графіком, о 06:50. У пасажирів попросили пробачення за незручності. Уже на шляху прямування поїзда бригада і стюарди через засоби гучного зв'язку повідомили всю необхідну інформацію про порядок повернення різниці вартості проїзду.

Зараз технічні несправності усунуто, "Український експрес" за графіком вирушить із Києва до Харкова вже сьогодні ввечері, - зазначають у прес-службі "Укрзалізниці".

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram