Всі публікаціїЕкономікаДержава

Верховна Рада внесла зміни до Податкового кодексу

За ухвалення закону проголосували 235 народних депутатів.

Верховна Рада внесла зміни до Податкового кодексу

Верховна Рада України ухвалила в цілому зміни до Податкового кодексу.

За ухвалення Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо удосконалення деяких податкових норм" проголосували 235 народних депутатів із 418, зареєстрованих у сесійній залі.

Закон спрямований на

вдосконалення деяких норм Податкового кодексу з метою спрощення процедур обліку платників податків, поліпшення адміністрування податків і зборів, уникнення конфлікту інтересів між платниками податків і органами контролю, надання більших можливостей платникам податків застосовувати спеціальні режими, а також завершення впровадження принципу "єдиного вікна" під час здійснення державної реєстрації суб'єктів господарювання та їх обліку в органах державної податкової служби.

Документ удосконалив спрощену систему оподаткування, обліку та звітності за результатами її впровадження із 1 січня цього року, зокрема, спрощено процедуру взяття на облік платників єдиного податку платниками податку на додану вартість. Доопрацьовано механізм введення на 2012 рік мораторію щодо застосування деяких штрафних санкцій до платників єдиного податку. Крім того, передбачено не застосовувати штрафних санкцій 2012 року за порушення порядку обрахунку, правильності заповнення податкових декларацій платником єдиного податку і повноти сплати сум єдиного податку, а також ввести мораторій на застосування адміністративних стягнень у вигляді штрафу за неправильність заповнення 2012 року книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат.

Законодавчим актом установлено комплекс змін до норм податкового адміністрування, які спрямовані передусім на спрощення та удосконалення адміністративних процедур.

Передбачено таке:

спростити процедури взяття на облік платників податків, що пов'язано із завершенням введення принципу "єдиного вікна" під час здійснення державної реєстрації суб'єктів господарювання, а також спростити процедури відкриття банківських рахунків суб'єктами господарювання;

спростити порядок підписання податкової декларації платником у разі відсутності в такого платника особи, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку;

з метою спрощення сплати незначного податкового боргу (без залучення податкового керуючого, описи податкового майна) збільшено мінімальний розмір податкового боргу за наявності якого податкова вимога платнику податків не надсилається (від одного до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), а також визначено, що за наявності такого податкового боргу право податкової застави не застосовується;

щоб уникнути конфлікту інтересів приведено у відповідність процедуру взяття на облік договорів управління майном платників податку на прибуток підприємств і податку на додану вартість;

збільшується термін подання платником податку заперечень щодо акта фактичної перевірки його підрозділу, який знаходиться поза реєстрацією такого платника податку, а також збільшується термін ухвалення рішення органом ДПС за таким актом перевірки;

з метою удосконалення процедури погашення податкового боргу встановлюється черговість погашення податкового боргу залежно від терміну його виникнення (а не на розсуд податкового органу) в разі погашення боргу за рахунок продажу майна, яке перебуває в податковій заставі;

зобов'язати органи ДПС інформувати платника податків про відновлення видаткових операцій на його рахунках у разі усунення цим платником підстав для припинення таких витратних операцій;

спростити процедуру зняття режиму податкової застави на придбане майно внаслідок його реалізації для погашення податкового боргу;

надати платнику податків можливість самостійно здійснювати продаж майна з метою погашення таким платником податкового боргу.

Законом внесено комплекс змін у норми оподаткування податком на прибуток підприємств.

Зокрема, врегульовано деякі позиції Кодексу щодо порядку обліку доходів і витрат під час визначення бази оподаткування, зокрема:

доповнено Кодекс положеннями, які не визнаються доходами з метою оподаткування в разі неповернення платником податку інвестицій, внесених до статутного фонду, під час проведення процедури припинення акціонерного товариства;

під час визначення розміру витрат (не більш ніж 4 відсотки від обсягу доходу (виручки) від реалізації продукції) в інтересах нерезидента у вигляді роялті, за надані послуги з маркетингу, консалтингу, рекламу - запропоновано окрему норму для банків з показником 4 відсотки доходу від операційної діяльності , оскільки у звітності банків відсутній показник "реалізація продукції";

уточнено механізм визначення доходу та нарахування амортизації на основні засоби, отримані безоплатно або придбані або виготовлені (побудовані) за рахунок бюджетних коштів або кредитних ресурсів, запозичених урядом або під гарантію уряду.

Документом внесено зміни і щодо положень Кодексу, які стосуються оподаткування податком на додану вартість, зокрема:

скасовано обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ, що дозволить реєструватися платником ПДВ будь-якій особі, що здійснює господарську діяльність незалежно від обсягів поставок;

спрощено процедуру реєстрації платником ПДВ платників єдиного податку, зокрема під час добровільної зміни ставки єдиного податку із 5% на 3% й уніфіковано терміни такої реєстрації та подачі заяви;

скорочено термін реєстрації платників ПДВ у органах ДПС із 10 до 5 робочих днів, а також термін реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі, що дозволить своєчасно перевірити наявність права на декларування податкового кредиту;

розширено перелік с/г підприємств, які можуть отримувати компенсацію за придбане в них молоко та м'ясо, вдосконалено порядок обчислення податку на додану вартість у туристичній сфері;

спрощено перерахунок податкового кредиту з необоротних активів, які використовують одночасно в оподатковуваних податком і звільнених від оподаткування операціях;

визначено особливі правила, за якими платник може включити до податкового кредиту суми ПДВ, за якими раніше такий платник не мав права на податковий кредит;

звільнено від оподаткування операції з передачі рухомого пасажирського транспорту загального користування.

Зміни внесено і в норми податку на доходи фізичних осіб, зокрема:

усунено законодавчі колізії під час оподаткування податком на доходи фізичних осіб бездомних осіб, а також дипломатичних працівників під час компенсації їм витрат на відрядження;

не включено в базу оподаткування доходи у вигляді індексації пенсії;

виплати з державного бюджету, які здійснюються за рішенням Європейського суду з прав людини;

від здачі брухту чорних металів;

спрощено порядок ухвалення рішень професійними спілками щодо здійснення в інтересах їхніх членів виплат або відшкодувань у неоподатковуваному розмірі;

установлено, що податкові агенти не стягують із джерела виплати податок з доходів, що виплачуються підприємцям;

спрощено порядок проведення річного перерахунку податку на доходи фізичних осіб.