ГоловнаКультура

У Великобританії суттєво знизилися продажі художньої літератури

Обсяги продажів впали відразу після початку кризи і відтоді не збільшуються.

У Великобританії суттєво знизилися продажі художньої літератури

Arts Council England, що займається промоцією і розподілом фінансування на культуру в Англії, оприлюднив результат дослідження про продажі художньої літератури у Великобританії за останні 10 років.

Як повідомляє The Guardian, у результаті дослідження можна зробити висновок, що все менше британських письменників можуть прожити за рахунок продажу своїх книг.

Зокрема, в звіті стверджується, що продажі художньої літератури, виданої в паперовому вигляді, зменшилися за останні 10 років. Незважаючи на позитивні показники в деяких сферах, обсяги так і не зросли після кризи 2008-2009 років. "Продажі залишаються на рівні, значно нижчому, ніж це було в середині нульових", - ідеться у звіті.

Близько тисячі письменників у Великобританії продають занадто мало своїх книг, щоб прожити на виручені від продажу гроші. При цьому ціна на художню літературу впала за останні 15 років: видавці отримують усе менше з кожної проданої копії.

Фото: www.artscouncil.org.uk

Тираж обсягом понад мільйон копій перевищили тільки "Спокута" Ієна Макюена, "Той, що біжить за вітром" Халеда Хоссейні, "Дружина мандрівника в часі" Одрі Ніффенеггер і "Життя Пі" Янна Мартела. Бестселером минулого року був роман Кейт Аткінсон "Бог у руїнах", який продався тиражем 187 тис. примірників, тоді як бестселер 2015 року, "Елізабет пропала" Емми Хілі, розійшовся тиражем 360 тис. примірників. Зростання продажів електронних книг стосується тільки жанрової і комерційної літератури.

У зв'язку з цим зростає роль великих призів, які отримують автори художньої літератури: аванси, які виплачують видавництва, знизилися.

При цьому в звіті є і декілька "позитивних" висновків: у сфері книговидання з'являються нові незалежні видавництва, видавці не скорочують витрати на маркетингові кампанії, зростає обсяг прав на екранізацію, переклади, аудіо-книги, так само як і нові моделі фінансування (краудфандінг); росте кількість курсів креативного письма, що створює конкурентне поле для авторів і дає їм можливості викладати.

Відзначимо, що інша креативна індустрія - музична - у Великобританії почувається добре. Згідно зі звітом UK Music, аудиторія музичних концертів і фестивалів зросла на 12% за останні 12 місяців, принісши в економіку Великобританії 4 млрд фунтів стерлінгів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram