ГоловнаБлогиБлог Юрія Солов'я

Як Антимонопольний комітет України узаконює монополії

В цілому світі такі структури, як Антимонопольний комітет покликані захищати конкуренцію та рівні правила для бізнесу - в Україні ситуація ж абсолютно протилежна. АМКУ не просто не створює конкурентне середовище - він його просто вбиває. Яскравим прикладом є ряд нещодавніх рішень АМКУ щодо будівництва доріг в Івано-Франківській області.

Фото: Politeka

Так за період з 2015 по 2017 рік на замовлення Служби автомобільних доріг було оголошено та проведено закупівлі щодо середнього та поточного ремонту доріг на загальну суму 6,2 мільярди гривень. За дивним збігом обставин абсолютним переможцем всіх тендерних процедур стала компанія ПБС, пов'язаність з якою публічно визнає народний депутат Олександр Шевченко. За ще більш дивним збігом обставин єдиною компанією, яка складає їй конкуренцію під час проведення тендерних процедур є її ж субпідрядна компанія ТзОВ "Дорлідер".

За ще дивним збігом обставин зниження ціни при проведенні тендерних процедур, як наслідок не відбувається. Чому це можливо? Та дуже просто. САД в Івано-Франківській області прописує такі кваліфікаційні вимоги (досвід виконання аналогічних робіт на суму не менше 200 млн гривень, вимоги щодо виконання робіт з холодного ресайклингу, тощо), які дозволяють брати участь виключно вищезазначеній компанії. Ви думаєте АМКУ жорстко відреагувало на грубі порушення Закону та змову сторін при проведенні тендерних закупівель? А от і ні. Навпаки, Антимонопольний комітет повністю відхилив скарги інших підприємств дорожньої галузі, які мали бажання приймати участь в закупівлях та скаржились на змову сторін (славнозвісні рішення АМКУ за номерами). Більше того Антимонопольний комітет України їх де-факто своїми рішеннями узаконив.

Проте верхом цинізму рішень АМКУ стала заборона іншим компаніям, які все ж відповідали цим вимогам та пройшли предкваліфікацію в Службі автомобільних доріг Івано-Франківської області приймати участь в тендері (рішення АМКУ ).

Ціна питання та потенційної економії для бюджету - мінімум 2 мільярди. За ці кошти можна було відремонтувати всі сільські дороги Прикарпаття. А так маємо - те, що маємо.

Це один з прикладів. Я вже не говорю про ринки виробництва чи споживання е/енергії, нафтопродуктів, газу, авіаперевезень чи перевезень залізничним транспортом. Для мене очевидно, що Антимонопольний не просто нічого не робить для того, щоб демонополізувати українську економіку - він де-факто своїми рішеннями її монополізує. Для мене очевидним є той факт, що поки в дану, одну з ключових для функціонування держави установ не прийде менеджмент орієнтований на демонополізацію країни, а не обслуговування бізнес-інтересів фінансово-промислових груп нічого в цій країні не зміниться на краще.

P.s. Ми з колегами народними депутатами України розпочали збір підписів за відставку керівництва АМКУ та обрання нового складу в результаті відкритого конкурсу. Ми на початку довгого шляху, але впевнений це дасть результат.

Юрій Соловей Юрій Соловей , Народний депутат України, група партії "УДАР", фракція БПП
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram