Бажання та якісна робота дають результат

Ще в минулому році було дуже багато скептиків, які не вірили в можливість швидкого залізничного сполучення із сусідньою Польщею. Навіть в середовищі самої Укрзалізниці шукали багато аргументів, чому це не може бути так швидко та недорого. Більше того, такий скепсис відчувався і у польської сторони залізничників, бо на перший погляд перешкод справді було багато – різні технічні регламенти та нестиковки, прикордонний контроль і побоювання, щоб потенційний маршрут не перетворився на контрабандний коридор.

Ситуацію зрушили з мертвої точки в кінці листопада на спільному засіданні Комітету з питань транспорту Верховної Ради України та комісії інфраструктури Сейму Республіки Польща. Ми домовились про запровадження нового швидкісного залізничного маршруту з Києва через Львів у Перемишль. За основу взяли досвід спрощеного режиму перетину кордону, який застосовувався під час проведення футбольного ЄВРО 2012 та поставили умову, щоб квитки із Львова до Перемишля коштували від 5 до 10 євро. Вже 23 грудня 2016 року у рейс відправився перший потяг. 

Відтоді український пасажир має унікальну можливість швидко, комфортно та за доступними цінами мандрувати з України до Польщі та у зворотному напрямку. Розклад руху цього поїзда складений таким чином, щоб стикувати його у Перемишлі з іншими поїздами до Кракова, Вроцлава.

За інформацією УЗ за перших два місяці курсування потягу – маршрутом скористалось більше 25 тисяч пасажирів. Це і є справжня оцінка виконаної роботи. Скептики в результаті трішки притихли, але ми поставили високу планку, яку вже опускати не маємо права.

В першу чергу, потрібно запровадити можливість купівлі квитків на рейси в Польщу онлайн. Поки затримка за польською стороною, але враховуючи національність керівника Української Залізниці Войцеха Балчуна, думаю йому під силу домовитись з польськими колегами.

По-друге, маршрути потрібно розширяти. Перемишль це добре, але зі Львова в цьому році потрібно запустити рейс Львів – Краків - Львів. Це дасть суттєвий пасажиропотік в обидва боки між двома туристичними містами.

Позитивний досвід прикордонного сполучення з Європою потрібно поширювати і на інші області. На часі впроваджувати залізничні маршрути Мукачево – Будапешт, та Ковель – Холм. Це підвищить привабливість Закарпаття та Волині для туристів, а також розвантажить пункти пропуску на кордоні.

Як показав приклад продовження маршруту Інтерсіті+ Київ – Львів - Перемишль, якщо є велике бажання, професійний підхід та швидке виконання – результат буде. А головне, що такими хоча б невеликими кроками ми реально стаємо ближче до Європи!

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram