Реальна загроза остаточного руйнування правоохоронної системи, як наслідок непрофесійних та навіть деструктивних реформ в Україн

В результаті вкрай непрофесійної «реформи» МВС України наша Держава практично перестала виконувати у повному обсязі одну з своїх основних конституційних функцій - боротьби зі злочинністю.

Як наслідок основна маса громадян залишилась без правоохоронного захисту. Зараз якість оперативно-слідчої діяльності органів внутрішніх справ залежить виключно від порядності і відповідального відношення окремих співробітників до виконання своїх службових обов’язків, але нажаль такі якості не є притаманними всім правоохоронцям та і ситуація, яка склалася з переатестацією особового складу міліції – поліції явно не додає їм в цьому наснаги.

Фото: censor.net.ua

Показники боротьби зі злочинністю, статистичні дані про яку саме перед початком цієї «реформи» були чомусь засекречені, погіршились навіть не в рази, а на порядок. Особливо тяжкі та замовні злочини практично не розкриваються, а про їх попередження та профілактику вже й мова не йде.

PR – трюк з «комсомольським» набором в ряди оперативних співробітників та слідчих, на кшалт широко розрекламованої компанії по створенню Патрульної служби, тут не спрацьовує. Робота «оперів» та «слідаків» інколи буває на грані мистецтва, і цьому точно неможливо навчити за два – три місяці за схемою «взліт – посадка».

Ще одна новація, у нас стало модним працевлаштовувати на вищі посади нової поліції іноземних громадян, в основному з Кавказу, які, нажаль, не мають відповідної освіти, підготовки і досвіду, слабо відчувають український менталітет та взагалі не знаються на криміногенній ситуації в чужій для них Державі і говорять тільки «піонерськими» лозунгами.

Чомусь геть забуті сотні, а може й тисячі співробітників міліції які вже в роки незалежності України пройшли супер підготовку в ведучих правоохоронних відомствах світу – ФБР США, Канадській Королівській гірській поліції, Британському «Скотленд Ярду», Італійській ДІА, Інтерполі та в багатьох інших поважних та авторитетних організаціях. Деякі навіть викладали та очолювали академії поліції ОБСЄ, наприклад на території країн бувшої Югославії, саме в дуже непрості часи. Вже не згадуємо про офіцерів – правоохоронців, які роками виконували досить небезпечні миротворчі поліцейські функції в десятках країн світу та навчали місцевих силовиків.

Але хтось безальтернативно постановив, що грузинська модель є найкращою, хоча її взагалі мало хто вивчав.

Анекдотичною, але зовсім не веселою була ситуація з потужними вказівками Прем’єр-міністра нашої дивної країни щодо активізації боротьби з організованою злочинністю, які він особисто дав комусь по телевізору зразу після того коли його люди знищили єдину структуру в тій же країні - ГУБОЗ МВС, що і була «заточена» для боротьби з цим злом. Коментарі тут зайві!

Окремо треба зупинитися ще на одній заплутаній історії – створення ДБР – Державного бюро розслідувань України. По - перше, по аналогії з АКБ це буде ще той марафон, доки це Бюро запрацює, а от PR – вкид прямо від першої особи вже пішов. По – друге, у наявності дві правди – в Законі про це Бюро написано, що це орган по боротьбі зі злочинними організаціями та організованою злочинністю, але 95% правоохоронців, співробітників прокуратури, а особливо політиків вважають що це аналог російського Слідчого комітету, який славиться, в тій зараз недружній країні, особливою корумпованістю та працею на заказ влади. І тому, в підтвердження цього нерозуміння проблеми, ідуть баталії про те, що ж буде робити прокуратура без слідства? А при чому тут ДБР?

Таке враження, що всі вищі і правоохоронні органи Держави перепрофілювалися в PR – агентства і практично не мають інших функцій.

Тому, поки ще пізно пропонуємо, в цілях порятунку правоохоронної системи :

- негайно відправити у відставку весь вищий керівний склад МВС України;

- законодавчо заборонити призначення на вищі керівні посади в правоохоронних органах та спеціальних службах іноземців, з можливістю їх використання виключно в якості радників, без владних повноважень;

- забезпечити участь у реформуванні органів МВС та інших силових структур, а особливо у створенні та розвитку Державного бюро розслідувань України - представників фахових, профільних громадських організацій.

Олександр Давиденко Олександр Давиденко , Президент Международной ассоциации офицеров специальных подразделений по борьбе с организованной преступностью "ЦЕНТР"
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram