ГоловнаБлогиБлог Олександра Білери

Історія одного театру, чи як на Русанівці зникають об‘єкти культури

Начебто ні для кого не секрет, що міста приваблюють туристів пам‘ятками культури, музеями, театрами, а зовсім не кількістю торгових центрів на квадратний кілометр площі. Так само добре відома зворотня залежність рівня злочинності та благополучності району від наявності на його території об‘єктів культури, спортивних площадок, впорядкованих зелених зон тощо. І тому всі міські чиновники завжди із захопленням говоритимуть про свої плани та досягнення по розвитку культури у місті. Інколи навіть підкріплюють свої слова діями. Проте, цим діям зазвичай бракує послідовності.

Фото: Макс Левин

У жовтні 2009 р. запустіле приміщення колишнього кінотеатру «Краків» було передано владою Києва в оренду ТОВ «Муніципальний театр «Київ», шляхом проведення рішення через Київраду. Чи то цей героїчний вчинок Київради не був підкріплений відповідним фінансуванням, чи він взагалі мав на меті інші пріоритети, але за шість років своєї діяльності ТОВ «Муніципальний театр «Київ» фактично збанкрутував. Результат його господарської діяльності у сумі близько 3 млн гривень боргу говорить сам за себе. Однак ТОВ ще «функціонує» але діяльність від його імені тепер фактично здійснює іншій ТОВ – «Культурний центр Русанівка» з яким у попереднього ТОВ укладено договір про спільну діяльність. Встигаєте слідкувати?

Але ТОВ «Муніципальний театр «Київ», не просто опинився у боргах. Він ще відзначився цікавими схемами виводу коштів та майна.

Тобто чиновники КМДА передали комунальне майно, а точніше цілісний майновий комплекс «Державне комунальне підприємство Кінотеатр Краків» вартістю близько одного млн. доларів США, якимсь ТОВ, що впродовж кількох років успішно його «дерібанили»?

Хто ж стоїть за цими загадковими структурами? Засновниками ТОВ «Муніципальний театр «Київ» є Київрада (!) та ще одне ТОВ – «Театр «Четверта стіна». Засновниками ТОВ «Театр «Четверта стіна», у свою чергу є художній керівник ТОВ «Муніципальний театр «Київ» та «ДКП «Кінотеатр Краків» Невєдров Валерій Миколайович, та громадянин Сегеда Станіслав Юрійович (1989 р.н.). Як вважаєте – така складна структура дійсно була потрібна для ефективної роботи творчого колективу? Ви ще пам‘ятаєте – починалося все красиво – з театру. Хоча трансформації за ці шість років (без зміни вивіски) були різні – у якійсь час навіть дійшло до стріпклубу. От і пану Невєдрову В.М., як художньому керівнику установи, ця ситуація здавалася дивною. Мірою сил та можливостей намагався їй протистояти.

Що ж до пана Сегеди С.Ю., то за свдченням всезнаючої мережі Інтернет, пан Сегеда є членом ГО «Громадянський корпус», а точніше Головою її Оболонського відділення.

У свою чергу ГО «Громадянський корпус» є надзвичайно цікавою організацією, яка об’єднує навколо себе не менш цікавих людей. Наприклад, віце-президентом ГО «Громадянський Корпус» є громадянин Кудря Олександр Миколайович (1977 р.н.), який за абсолютно випадковим збігом обставин є засновником і директором згаданого на початку статті ТОВ «Культурний центр Русанівка», яке на даний момент фактично захопило ТОВ «Муніципальний театр «Київ».

Цікавим є й те що ТОВ "Культурний центр Русанівка" має своєю юридичною адресою приміщення ТОВ «Муніципальний театр «Київ». Тобто коло замкнулося? Наразі дана структура (діяльність якої насправді далека від назви, бо охоплює торгівлю у МАФах, організацію ярмарок, надання приміщень під різні заходи в оренду тощо) фактично використовує приміщення Театру «Київ» для своїх потреб. Особливого обурення заслуговує використання керівництвом означених ГО та ТОВ подій Революції Гідності та патріотичної символіки для лобіювання власних бізнесових інтересів.

Тобто у результаті бурхливої «творчої» діяльності вищеописаних численних структур, виникла реальна загроза перетворення колишньої культурної інституції на чергову продавально-купівельно-ярмаркову територію. Своєю діяльністю так званий «Культурний центр» фактично знищив творчу складову театру.

Нагадаємо, що йдеться про лівобережну частину міста, у якій є один (!) державний театральний заклад. У той час як на цій території мешкає майже 40% населення Києва. Знаючи цю ситуацію, ГО «Асоціація діячів незалежних театрів» напочатку цього року звернулася до КМДА з ініціативою щодо створення в приміщенні колишнього кінотеатру Краків «Пілотного Проекту Європейського Театрально-Мистецького Центру».

Чиновники Департаменту Культури та Департаменту Комунальної власності КМДА, до повноважень яких відноситься вирішення цього питання, спочатку на словах погодили ініціативу і запропонували її суспільне обговорення. Сім місяців тривали перемовини Асоціації з чиновниками.

Чиновники трималися, відбивалися, але таки знайшли причини того, чому «Пілотний Проект Європейського Театрально Мистецького Центру» не може бути реалізований. Через сім місяців раптом з‘ясувалося, що вирішення цього питання виходить за межі їх компетенції!

Ви не здивувалися? Учасники ГО «Асоціація діячів незалежних театрів» теж. Більш того вони мають докази того, чому повноваження чиновників Департаменту Культури та Департаменту Комунальної власності КМДА несподівано різко звузилися саме в частині передачі в оренду приміщення колишнього кінотеатру «Краків» під «Пілотний Проект Європейського Театрально Мистецького Центру». І в той же час чому ці самі чиновники з перевищенням власних повноважень допомагають і надалі утримувати комунальну власність та використовувати її для збагачення вищезгаданим численним ТОВам. Знаєте чому? Правильно! Вони надають перевагу матеріальному замість духовного.

Олександр Білера Олександр Білера , Засновник недержавного театру ТСДІК, та театральної студії «Білий Пегас»
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram