ГоловнаБлогиБлог Марини Бурмаки

Бої за зовнішню рекламу: хабарі в КМДА і помста одеського бізнесмена

Дії одеського підприємця, який нещодавно викрав вивіски комунальників, отримали позитивний відгук у бізнес-середовищі. Тому що це була відповідь на незаконний демонтаж чиновниками інформаційних вивісок його фірм, які зачислили до «рекламних».

Фото: Сергей Нужненко

Навмисне порушення з боку представників влади було скоєно без попереджень про демонтаж. Причому, підприємець має кілька судових рішень, виграних у комунальної «Одесреклами», що підтверджують – вивіски його фірм не рекламні, а інформаційні. До того ж, після демонтажу ці вивіски були незаконно вилучені, а за їх повернення у підприємця вимагали гроші. І це вже не перший випадок в Україні, коли громадяни вживають відповідних заходів до органів міської влади, що належним чином не виконують своїх функцій та порушують закон.

У столиці схожа ситуація. Є багато розмов про встановлення правил і покращення умов для роботи бізнесу, але судячи із заяв учасників ринку, заявки не розглядаються місяцями.

У підприємців склалося стійке враження, що регуляторні органи самі не зацікавлені у встановленні чесних правил. Є лише звіти про «репресії», як наприклад дописи про наміри демонтажів та «доконання» платників податків на сторінці у соцмережах керівника Управління реклами КМДА.

Такі дії мають прямий вплив на ріст апатії і радикалізації в українському суспільстві. Як показують останні опитування Київського міжнародного інституту соціології, 86,6% респондентів оцінюють економічне становище в Україні як дуже погане. А 75,8% не довіряють владі і вважають її дії невірними.

«Що робити в таких умовах? Звичайно ж, постійно тиснути і контролювати владу, звертати увагу суспільства на важливі питання. І постійно попереджати людей у владі, що все може скінчитися для них погано. Якщо правоохоронна система не працює, правосуддя в свої руки беруть звичайні громадяни. Може бути бунт, протести - все, що завгодно. І владі потрібно постійно це нагадувати», - спрогнозувала відомий соціолог, голова Фонду «Демократичні ініціативи» Ірина Бекешкіна.

Для розвитку інвестиційного клімату і збільшення надходжень до бюджету підприємці вимагають від влади встановлення чітких і тривалих правил. Але натомість у ЗМІ множаться повідомлення про корупційні дії чиновників.

Днями відкрито кримінальне провадження проти головного спеціаліста уже згаданого Управління реклами КМДА. Він вимагав щомісячну «абонентську» плату за розміщення реклами на столичних магазинах. Судячи із матеріалів справи, такі вимагання тривають не один рік і є встановленою традицією у міській адміністрації. У даному ж випадку чиновник вимагав корупційну оплату наперед, шантажуючи підприємців демонтажем рекламних вивісок на фасадах його магазинів.

Важливо, що постраждалий задовго до цього подав у КМДА всі необхідні заяви для оформлення дозволів на зовнішню рекламу. Замість видачі документів в установлений строк, підприємець отримував смс з вимогами сплатити 90 тисяч гривень хабаря. Чиновника затримали правоохоронці, але наразі не відомо про його відсторонення від займаної посади.

Тож на сьогодні влада продовжує чинити свавілля, а підприємці перейняли у неї нецивілізовані методи для захисту свого бізнесу. Фахівці стверджують, що це – тупиковий шлях. Для розвитку економіки Україні вкрай необхідне створення системи, коли закони діють для всіх, а не лише для підприємців. Особливо гостро проблема стоїть зараз, коли підприємці масово закриваються через податкові зміни.

А тим часом кияни здивовані, чому немає такої уваги чиновників КМДА до незаконних забудов, які завдають набагато більшої шкоди місту і його мешканцям, аніж рекламні вивіски малого бізнесу.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram