ГоловнаБлогиБлог Анатолія Вітіва

Нафтобарони – й далі «на коні»

Результати діяльності уряду Яценюка, який пройшов шлях від «камікадзе» до так званих «реформаторів», викликають усе більше розчарування. Не встигли українці оговтатися від знецінення гривні, як Кабмін підготував новий удар по економіці. Цього разу під загрозою опинилася посівна кампанія.

Фото: Знайдено в Україні

Україна має всі шанси провалити посівну кампанію. Внаслідок політики другого уряду Яценюка, потреба у коштах на проведення польових робіт зросла у 1,5 рази, а дефіцит на посівну становить 11 мільярдів гривень. Шалене зростання цін на борошно, олію, крупи та інші продукти сільського господарства – це взагалі окремий пункт сумнівної роботи уряду та чинного міністра АПК від «Самопомочі» Олексія Павленка. Не зважаючи на війну, при міністрі-свободівцю Ігорю Швайці АПК був чи єдиною галуззю економіки, в якій спостерігалося зростання. Було зібрано рекордний урожай зернових, а темпи росту продукції сільгоспвиробництва становили більше 20%. Ситуація стала стрімко погіршуватися після приходу нового міністра з команди партії «Самопоміч».

Сьогодні на українському ринку палива продовжують спостерігатися неймовірні метаморфози. Зараз на АЗС дизельне паливо коштує дорожче, ніж 95-ий бензин. Така ситуація не відповідає ні економічній доцільності, ні здоровому глузду. Схоже, нафтотрейдери, які й так нажилися на недавніх стрибках національної валюти чи не найбільше, не можуть зупинитися та не збираються обмежуватись у власній жадобі. Це що, новий виток шахрайської схеми напередодні посівної?!

Теперішня ціна на дизель – справжня катастрофа для аграріїв. Ті, хто не закупив необхідну кількість палива після закінчення жнив-2014, змушені будуть потратитися незрівнянно більше. Вартість посівної кампанії неминуче вплине на ціну продуктів харчування.

Про такий стан справ не може не знати прем’єр-міністр Арсеній Яценюк, під чиїм безпосереднім керівництвом працює МінАПК на чолі з міністром від «Самопомочі» Олексієм Павленком. Проте «сильний прем’єр» чомусь сумирно мовчить. Зараз перед ним постає вибір: рятувати аграріїв чи задовольняти апетити великих нафтотрейдерів (Єремєєва, Коломойського та інших), зернотрейдерів та підігравати лобістам?

Також виникає запитання: а куди дивиться Антимонопольний комітет? Чи там не вбачають жодних загроз у тому, що власники бензоколонок на свій розсуд жонглюють цінами та наживаються на простих українцях, з яких й без того вже майже все вичавили олігархи та їх лобісти у владі?!

Але, схоже, що урядовці Арсенія Яценюка не дуже переймаються бідами простого народу. А ось олігархи, які були опорою режиму Януковича і голосували за «диктаторські закони» 16 січня, й тепер почуваються «на коні» та процвітають.

Нещодавно видання «Наші гроші» повідомило, що структури волинських нардепів-нафтобаронів Ігоря Єремеєва і Степана Івахіва успішно продали «Укрзалізниці» дизельне паливо за завищеною ціною на суму 2,4 мільярда гривень, а також провели сумнівний аукціон із продажу бензину «Енергоатому».

Схоже, новий міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, який раніше працював у групі Ігоря Єремєєва гендиректором «Континіуму», досі продовжує активно турбуватися про добробут свого «патрона»? Але тепер – вже у кріслі міністра в «реформаторському» Кабміні.

Наведені факти свідчать, що з часів Януковича у владі фактично нічого не змінилося. Це ще раз підтверджує, що саме олігархи є найбільшою проблемою на шляху розвитку України. Вони й надалі визначають «правила гри» в українській економіці, зокрема, через своїх людей у державних відомствах і міністерствах.

Сумніваюсь, що глава Кабміну Арсеній Яценюк здатний ліквідувати тендерні оборудки та шахрайські схеми. Для цього треба справді бути реформатором-«камікадзе», а не «імітатором» реформ.

Анатолій Вітів Анатолій Вітів , Голова Волинської «Свободи»
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram